اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

واردات کمپوت آناناس دغدغه دفتر مقررات وزارت صمت در اوج تحریم و کمبود اقلام بهداشتی

در شرایطی که کشور در اوج تحریم‌های ظالمانه از یک طرف و شیوع ویرویس کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی مانند ماسک قرار دارد، دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت با ارسال نامه‌ای، پیگیر واردات کمپوت آناناس به کشور است.

واردات  کمپوت آناناس دغدغه دفتر مقررات وزارت صمت در اوج تحریم و کمبود اقلام بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از اینکه واردات برخی اقلام از جمله کمپوت آماده آناناس و دیگر میوه‌ها به کشور ممنوع شد، با پیگیری‌ها مکرر واردکنندگان سنتی و انحصاری آن از بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت بالاخره موفق به اخذ یک مصوبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت شدند و دفتر مقررات صادرات و واردات برخلاف مقررات (طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی فهرست کالاهای ممنوعه باید به تصویب ستاد اقتصادی دولت برسد که اعم از اضافه یا حذف از فهرست مذکور است) در نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار انتقال کمپوت آناناس از گروه 4 به 2 شد.

 این اقدام خلاف مقررات که هیچ تناسبی با شرایط اقتصادی کشور از جهت تحریم‌های ظالمانه و محدودیت منابع ارزی نداشت، با اعتراض رسانه‌ها و مواجه شد.

 حالا دوباره دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای پیگیر تکمیل سناریوی ناتمام خود شده و خواستار واردات کمپوت آماده آناناس به کشور شده است.

 این در حالی است که در شرایط کنونی علاوه بر شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و کاهش قیمت جهانی نفت، مشکلات جدی ناشی از شیوع بیماری کرونا از جمله محدودیت‌های تجاری ویژه و کمبود تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم مانند ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و ... به دغدغه اول مردم تبدیل شده و مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا و تأثیرات اقتصادی عمیق آن بر کسب‌وکارها، بر زندگی مردم سایه‌افکن شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول