اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وزیر منابع طبیعی کانادا: تعهدی برای کاهش مقدار مشخصی از تولید نفت نداریم

وزیر منابع طبیعی کانادا گفت کشورش هیچ قولی برای کاهش مقدار مشخصی از تولید نفت نداده است و این ارقامی که می شنود برایش تازگی دارد.

وزیر منابع طبیعی کانادا: تعهدی برای کاهش مقدار مشخصی از تولید نفت نداریم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، وزیر منابع طبیعی کانادا گفت کانادا و کشورهای گروه جی 20 بر سر نیاز برای ثبات بازار نفت توافق کردند ولی در نشست روز جمعه، کشورش هیچ قولی برای کاهش مقدار مشخصی از تولید نداد.

همچنین این مقام کانادایی گفت دولت فدرال به زودی بسته کمکی به منظور تامین نقدینگی برای بخش نفت و گاز این کشور که با چالش مواجه است، ارسال خواهد کرد.

کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت در روز جمعه در نشست ویدئو کنفرانس جی 20 تلاش کردند تا به منظور تقویت قیمت نفت، توافق برای کاهش تولید حاصل کنند اما در پایان توافقی در خصوص کاهش تولید حاصل نشد.

ریاض، مسکو و هم پیمانانش که گروه اوپک پلاس را تشکیل می دهند، بسته ای برای کاهش تولید نفت به میزان 10 درصد عرضه جهانی در گفتگو طاقت فرسای روز پنج شنبه تهیه کرده و اعلام کردند که خواهان کاهش 5 درصد تولیدکنندگان دیگر هستند.

شیمس اوریگان به رویترز گفت: «این برای من تازگی دارد. من قبلا این رقم را نشنیده بودم...در برخی مواقع، اعداد و ارقامی رد و بدل شده اما این پیشنهاد در گروه جی 20 مطرح نشده است.»

اوریگان افزود: «درخواست جی 20 در مورد یافتن سازوکاری برای رسیدن به ثبات قیمتی بود... ما هنوز به جایی که لازم است، نرسیدیم.»

وی با اشاره به اینکه وی اختیاری برای تعهد به کاهش تولید ندارد زیرا این موضوع در حوزه اختیارات دولت های استانی است، توضیح داد: آلبرتا، استان غربی کانادا به عنوان بزرگ ترین منطقه تولید نفت «قبلا 80 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش داده است.»

یک منبع آگاه در دولت کانادا گفت کاهش تقاضا می تواند 750 هزار بشکه نفت در روز بر کاهش تولید نفت کانادا بیفزاید.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول