اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

«کرونا» گوگل و اپل را همکار کرد!/ با این اَپ بیماران کرونایی را شناسایی کنید

اَپل و گوگل پروژه تلفن هوشمندی راه اندازی کرده اند تا هنگام تماس شما با فرد مبتلا به کرونا به شما هشدار دهد!

«کرونا»  گوگل و اپل را همکار کرد!/ با این اَپ بیماران کرونایی را شناسایی کنید

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، اپل و گوگل اعلام کردند که در تلاشی مشترک فناوری در سیستم تلفن های هوشمند راه اندازی کرده اند که چنانچه به فرد مبتلا به ویروس کرونا نزدیک شوید، آن را شناسایی می کند.

 

این پروژه با عنوان «ردیابی مواجهه» برای حریم و امنیت کاربر طراحی شده است.

این یک همکاری نادر بین دو اَبَر کمپانی «سیلیکون وَلی» محسوب میشود و می تواند بالقوه باعث کمک به کند کردن روند سرعت انتشار بیماری همه گیر کووید ۱۹ در سراسر جهان شود.

 

از سوی دیگر، پروژه نوآورانه «ردیابی مواجهه» دارای محدودیت های خاص خودش نیز هست: این سیستم کلا داوطلبانه محسوب می شود و چنانچه فردی تصمیم به مشارکت در این طرح نگرفته باشد و تست مثبت ویروس کرونای خود را به مقامات بهداشتی دولت اعلام نکرده باشد، بوسیله این سیستم قابل ردیابی نخواهد بود. ضمن اینکه این سیستم می تواند فرصتی برای سوء استفاده گران ایجاد کنند که به غلط گزارش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بدهند.

این پروژه مشترک استفاده از مشخصات بی سیم بلوتوث با برد کوتاه در تلفن های Android و iOS ممکن می سازد تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی در مورد بیماری مُسری کووید ۱۹ را به اشتراک بگذارند.

 

اپل و گوگل اعلام کردند که ویژگی ردیابی مخاطب فقط در دسترس «مقامات بهداشت عمومی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹» قرار داده خواهد شد، اما مشخص نکردند که کدام سازمان ها مجاز به استفاده از آن خواهند بود.

 

این سیستم با اطمینان از گمنامی کامل کاربر طراحی شده است. اطلاعات شناسایی شخصی یا اطلاعات موقعیت مکانی کاربر را جمع آوری نمی کند. در عوض ، یک دستگاه iOS یا Android فهرستی از داده های بلوتوث را برای تلفن هایی که با آنها در تماس بوده اید ، نگه می دارد.

 

هنگامی که شخصی داوطلبانه تشخیص مثبت کووید ۱۹ را از طریق «مرجع بهداشت» به برنامه تحویل می دهد، شناسه چراغ بلوتوث او از ۱۴ روز قبل در یک پوشه مرکزی بارگذاری می شود.(افرادی که تست کرونایشان مثبت است برای دیگر کاربران شناسایی نمی شوند.)

 

تلفن های دیگران که به همان برنامه ورود پیدا کرده اند به صورت دوره ای پایگاه داده را بررسی می کنند و در صورت داشتن تماس بلوتوث با دستگاه هرکسی که آزمایش مثبت را گزارش می دهند ، اعلانی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول