اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مردم آماده به رزمی که برکت رمضان را در شعبان به شهرضا آوردند

به دنبال تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر کمک و همدلی با نیازمندان در ماه مبارک رمضان، در شهرستان شهرضا نیز ستاد رزمایش سراسری کمک مؤمنانه پیش از رمضان حال و هوای این ماه را به شهرستان آورد.

مردم آماده به رزمی که برکت رمضان را در شعبان به شهرضا آوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، کرونا آزمونی سخت است که تا اینجای کار ملت ایران با درخشش و سربلندی از آن بیرون آمده‌اند، اما همه‌گیری ویروس تبعات اقتصادی وسیعی بر جای گذاشته و دامان بسیاری از اقشار ضعیف جامعه را گرفته است، همین امر هم تأکید رهبر معظم انقلاب را در برپایی رزمایش گسترده مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در پی داشت.

با این فراخوان سازمان بسیج مستضعفین برای لبیک به فرمان ولی امر مسلمین از امروز رزمایش سراسری «کمک مؤمنانه» را با محوریت ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج و با رمز مقدس یا صاحب الزمان (عج) در سراسر کشور کلید زده است؛ رزمایشی که مرحله نخست آن تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و بنا است تا دغدغه‌های مادی خانواده‌های نیازمند را برطرف کند.

سخنرانی نیمه شعبان رهبر معظم انقلاب در کنار محور‌های اساسی و مهمی که داشت با یک فراخوان همراه بود؛ فراخوانی برای برپایی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به فقرا و نیازمندانی که بیماری کرونا زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار داده است. در پی این فراخوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا از برگزاری رزمایش سراسری کمک مؤمنانه در شهرضا خبر داد.

سپاه به کمک به افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا می‌رود

مسعود اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به رزمایش سراسری کمک مؤمنانه با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) در شهرضا اظهار داشت: رزمایش «کمک مؤمنانه» پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا در خصوص کمک به افراد کم‌بضاعت، در شهرستان شهرضا آغاز شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با بیان این‌که این رزمایش به مدت ۳ ماه در شهرضا برگزار می‌شود، افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت نیمه شعبان با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و پیش رو بودن ماه مبارک رمضان بر ضرورت تشکیل رزمایشی گسترده در راستای همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه در این ماه تأکید کردند.

وی با بیان این‌که هدف از این رزمایش کمک به افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا است، گفت: سپاه و بسیج بلافاصله به تبعیت از این فرمان، ستاد و کمیته‌ای را با عنوان رزمایش سراسری کمک مؤمنانه در شهرضا تشکیل داد و رزمایش به ‌صورت رسمی در ۲۳ فروردین ‌ماه آغاز به کار کرد.

اکبری با بیان این‌که این رزمایش به محوریت بسیج سازندگی از بالاترین سطح تا آخرین رده بسیج که پایگاه‌های مقاومت بسیج است، برگزار می‌شود، بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا همه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های بسیج اقشار، مردم و بسیجیان همانند دوران دفاع مقدس با تمام توان وارد میدان شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با تأکید بر این‌که در این طرح مردم می‌توانند یک یا چند فرد آسیب‌دیده که از بیماری کرونا ضربه اقتصادی دیده‌اند، به عنوان حامی انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: در این رزمایش از ظرفیت نهادها، دستگاه‌های دولتی مجامع خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده می‌شود و هرکسی هم بخواهد می‌تواند در این کار خیر مشارکت داشته باشد و از افراد خیر برای مشارکت در این رزمایش دعوت می‌شود.

توزیع ۶ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان

وی با اشاره به این‌که کمک‌های مالی و غیرمالی شامل این طرح می‌شود، عنوان کرد: افراد آسیب‌دیده توسط گروه‌های بسیج شناسایی و به بسیج سازندگی معرفی می‌شوند.

اکبری با بیان این‌که این طرح بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر موج دوم طرح غربالگری و کمک به افراد آسیب‌دیده از کرونا اجرا می‌شود، اضافه کرد: خیران می‌توانند کمک‌های خود را به بسیج سازندگی سپاه شهرضا تحویل دهند و در این طرح خداپسندانه سهیم شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با اشاره به این‌که مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، گفت: یک مرحله توزیع کمک‌های این طرح در میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت هدفمند توزیع می‌شود؛ تاکنون ۶ هزار بسته معیشتی و بهداشتی از سوی سپاه در بین نیازمندان شهرستان شهرضا توزیع شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول