اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اصلی‌ترین نیاز‌ برای عبور از شرایط سخت کرونایی ترویج فرهنگ ایثار است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ترویج فرهنگ ایثار را از اصلی‌ترین نیاز‌ها برای عبور از شرایط سخت کرونایی دانست و گفت:به نظر می‌رسد محوریت کار در طرح مواسات و همدلی باید بر عهده مساجد، محلات، ائمه جمعه و بسیج باشد.

اصلی‌ترین نیاز‌ برای عبور از شرایط سخت کرونایی ترویج فرهنگ ایثار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد‌ابراهیم الهی‌تبار امروز در جلسه قرارگاه مواسات و همدلی که در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری به ریاست آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی از طراحی این مساله افزایش تاب‌آوری جامعه و هدایت کمک‌های مادی و غیرمادی مردم است که به نظر می‌رسد محوریت کار باید بر عهده مساجد، محلات، ائمه جمعه و بسیج باشد.

وی خاطرنشان کرد: دفتر اجتماعی استانداری کرمانشاه به عنوان دبیرخانه این پویش فعالیت خواهد کرد و گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته جمع‌آوری کرده و برای اطلاع‌رسانی خدمت مردم و دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد کرد همچنین با توجه به اهمیت شفافیت حساب‌های مالی، پیشنهاد می‌شود هر ارگان و نهادی که می‌خواهد در این راستا فعالیت کند، شماره حساب مورد نظر را به این دفتر معرفی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ترویج فرهنگ ایثار را از اصلی‌ترین نیاز‌ها برای عبور از شرایط سخت کرونایی دانست و گفت: شرایط فعلی جامعه جلوه‌های بسیار خوبی از ترویج فرهنگ ایثار را در جامعه نشان می‌دهد، این فرهنگ با جامعه ما خو گرفته است و ما با آن غریبه نیستیم و در زمان جنگ تحمیلی و ایامی همچون زلزله و یا سیل شاهد آن بوده‌ایم.

وی با خدمات ارائه شده در سطح جامعه، یادآور شد: در شرایط فعلی کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و در کنار آن‌ها تولیدکنندگانی هستند با تمام توان نیروی خود را راستای تولید و تامین نیازهای جامعه به کار بسته‌اند.

الهی‌تبار با بیان این موضوع که اشکال مختلفی از حمایت در جامعه صورت گرفته است، گفت: در روز‌های اخیر شاهد حمایت‌های غیرمادی با محوریت بهزیستی و سایر ارگان‌های مرتبط در سطح جامعه بوده‌ایم، همچنین کمک‌های مالی نیز برای حمایت از مردم نیازمند در سطح جامعه طراحی شده که انتظار می‌رود با توجه به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان این کمک‌ها دو چندان شود.

الهی‌تبار یادآور شد: پیشنهادهای خوبی در این جلسه مطرح شد و امید است در شهرستان‌های استان نیز با محوریت مساجد و هیأت‌های مذهبی این موضوع پیگیری شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز یادآور شد: اتصال توان توانمند به نیاز نیازمند مهمترین مساله شرایط فعلی در کمک‌های مردمی است.

فرزین معتمدی گفت: تنها سه نهاد  کمیته امداد، هلال احمر و بسیج اجازه جمع‌آوری کمک‌های مردمی را دارد و در صورتی که کمک‌های مردمی توسط این نهادها جمع‌آوری و مدریت شود ضمن شفافیت، از انسجام بسیار بالاتری نسبت به قبل برخوردار خواهد بود.

وی یادآور شد: در زمان زلزله با توجه به تعدد حساب‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی مبلغی بالغ بر 60 میلیارد تومان جمع‌آوری شد، اما در زمان سیل با توجه به انسجام جمع‌آوری کمک های مردمی این مبلغ به 220 میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول