اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم نقض آتش‌بس ادعایی یمن| دفع ۱۲ حمله زمینی و کشته شدن سربازان سعودی در نجران

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از تداوم نقض آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی برای چهارمین روز متوالی و زمین‌گیر شدن نیروهای وابسته به این ائتلاف در منطقه مرزی نجران خبر داد.

تداوم نقض آتش‌بس ادعایی یمن| دفع ۱۲ حمله زمینی و کشته شدن سربازان سعودی در نجران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی را در شمال غرب یمن زمین‌گیر کردند.

او شامگاه یکشنبه در توییتر نوشت که با عنایت خداوند نیروهای یمن عملیات هجومی گسترده ائتلاف سعودی در منطقه «رشاحه» واقع در منطقه نجران (هم‌مرز با عربستان سعودی) را دفع کرده‌اند؛ عملیاتی که به گفته وی، از صبح تا ظهر امروز یکشنبه ادامه داشت و مهاجمان نه تنها هیچ دستاوردی نداشتند بلکه با خسارات جانی و تجهیزاتی گسترده میدان نبرد را ترک کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که شما زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده‌اند و در بین آن‌ها سربازان سعودی نیز وجود دارند.

او در گزارشی از حجم حملات زمینی و هوایی ائتلاف سعودی به رغم آتش‌بس ادعایی و یک جانبه این ائتلاف که از پنجشنبه گذشته آغاز شده، خبر داد و گفت که ائتلاف متجاوز طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۲ حمله زمینی و ۱۰۰ حمله هوایی در شماری از استان‌ها اغلب در استان‌های مأرب و جوف (واقع در مرکز و شمال یمن) انجام داده است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه‌های گذشته بخش‌هایی از استان مأرب و کل مناطق استان جوف (هم‌مرز با عربستان) را برای اولین بار در طول پنج سال گذشته آزاد کردند.

ناظران و تحلیلگران مسائل یمن با ابراز شگفتی از این پیشروی‌ها، آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی را نه در راستای اقدام انسانی برای مقابله با شیوع کرونا که فرصتی برای بازآرایش نیروهای خود و تقویت جبهه مأرب و جوف برای اشغال دوباره می‌دانند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول