اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افزایش 5 برابری تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در آذربایجان‌ غربی

استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: ظرفیت آزمایشگاهی برای کنترل نمونه‌های مشکوک به ویروس کرونا در آذربایجان‌ غربی 5 برابر شده است و این ظرفیت در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

افزایش 5 برابری تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در بیست و نهمین نشست ستاد مبارزه با کرونا، اظهار کرد: پیش از 15 فروردین ظرفیت نمونه‌گیری ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های استان 70 تا 80 نمونه در روز بود که در حال حاضر به 400 نمونه در روز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت در استان با آماده‌سازی سومین آزمایشگاه تست کرونا ارتقا خواهد یافت، افزود: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده بتوانیم روزانه 700 نمونه را آزمایش کنیم که این امر در شناسایی افراد مبتلا و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه بسیار اهمیت دارد.

استاندار آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: در روزهای آینده افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان می‌تواند به دلیل افزایش ظرفیت آزمایشگاهی و پوشش وسیع‌تر گروه‌های مختلف اجتماعی با تست کرونا باشد و مردم هم در عین رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های ستاد ملی کرونا نباید از این مسئله نگران شوند.

شهریاری رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در بین کشاورزان را نگران‌کننده عنوان کرد و از مسئولان خواست نسبت به مراقبت از کشاورزان تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی کرونا و آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان، از بازاریان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند چرا که به هیچ وجه با برهم زنندگان سلامت مردم مدارا نخواهد شد.

استاندار آذربایجان‌ غربی از مدیران دستگاه‌های دولتی نیز خواست در این روزها، کارکنان ادارات با شرایط خاص، از جمله مادران با فرزندان کوچک و کارکنان با بیماری‌های زمینه‌ای را بیشتر رعایت کنند و آنها را در سهمیه یک سوم دستگاه اجرایی خود برای دور ماندن از خطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا محسوب کنند.

در این جلسه، معاونان استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از فرمانداران شهرستانهای آذربایجان غربی به صورت ویدئو کنفرانس مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را بیان کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول