اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهره‌مندی 166 هزار دام از مراتع قم

رئیس اداره امور مراتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: تعداد کل دامی که درحال حاضر از مراتع استان استفاده می‌کنند به 166 هزار واحد دامی رسیده است.

بهره‌مندی 166 هزار دام از مراتع قم

علی‌نقی گویا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه ممیزی و تنسیق مراتع یکی از وظایف اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم است، اظهار کرد: این رسالت در راستای شناسایی دامداران ذی‌حق مراتع هر سالانه درحال دنبال شدن است.

وی با بیان اینکه مساحت مراتع استان قم 723 هزار و 19 هکتار است، تصریح کرد: تاکنون ممیزی نزدیک به 96 درصد مراتع استان در قالب 261 سامان عرفی انجام و بهره برداران ذیحق آن شناسایی شده‌اند.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌برداری بهینه از مراتع نزدیک به 94 مورد طرح مرتع‌داری با مساحت بیش از 306 هزار هکتار به بهره‌برداران واگذار شده که مهم‌ترین هدف اجرای طرح‌های مرتع‌داری، حفظ و حراست  مراتع با مشارکت بهره‌برداران است.

وی یادآور شد: تعداد کل دامی که درحال حاضر از مراتع استان استفاده می‌کنند به 166 هزار واحد دامی رسیده است.

انتهای پیام/78023*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول