اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اکران اینترنتی «خروج» ما را وارد دوران جدیدی می‌کند/ همه باید حمایت کنند

فیلمنامه‌نویس تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، ابراهیم حاتمی‌کیا را به خاطر جسارتی که با اکران اینترنتی آخرین ساخته اش از خود نشان داده است، ستود و حمایت از این حرکت بدیع را امری ضروری دانست.

اکران اینترنتی «خروج» ما را وارد دوران جدیدی می‌کند/ همه باید حمایت کنند

حامد عنقا نویسنده سینما و از تهیه‌کنندگان شبکه نمایش خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره اکران اینترنتی فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی کیا اظهار کرد: اکران اینترنتی فیلم حاتمی کیا ما را به دوره جدیدی وارد می کند. او در دهه های قبل یک بار با ساختن «از کرخه تا راین» نشان داد می شود در فضای فیلم های دفاع مقدس خط شکنی کرد. علی رغم اینکه آن زمان هم مخالفان دو آتشه بسیاری داشت اما روی حرف خود ایستاد و امروز آن اثر را به عنوان یکی از ماندگارترین فیلم‌های حاتمی کیا می شناسیم.

وی افزود: او با ساخت «آژانس شیشه ای» هم آماج تیر و ترکش‌های بسیاری قرار گرفت اما باز هم ما را وارد دوران جدیدی کرد. حتی دیگر ساخته او یعنی «بادیگارد» هم نگاه جدیدی به سینمای ایدئولوژیک و سیاسی ارائه کرد.

این فیلمنامه نویس یادآور شد: منهای هر حرفی درباره فیلم «خروج» تن دادن حاتمی کیا به اکران این فیلم عملا او را به یکی از پرچمداران دوران جدید تبدیل کرده و از این بابت به او تبریک می‌گویم.

عنقا تاکید کرد: امیدوارم این حرکت راه جدیدی را در سینمای ایران باز کرده و ما را از برخی افکار و شیوه‌های پوسیده و شکست خورده و سنتی که در این سال‌ها گرفتارشان هستیم نجات بدهد.

این تهیه کننده اذعان کرد: خیلی جسارت می خواهد با یک موضوع کاملا تازه و کمتر امتحان شده در ایران، همه ریسک ها را به جان بخری. بنابراین باید به جای اینکه وارد بحث‌های حاشیه‌ای شویم که در فضای مجازی گفته می شود باید از اصل این کار حمایت کنیم.

وی در پایان گفت: همه تهیه‌کنندگانی که در این سال‌ها گلایه می‌کردند که فیلم‌هایشان چند سال در انتظار اکران سینماها می‌ماند، باید از این موضوع حمایت کنند و جزء کسانی باشند که پشت این حرکت می ایستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول