اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

در خانه بمانیم/گربه هایی که می توانند شما را منفجر کنند+فیلم آموزشی

«گربه های انفجاری» یک بازی دورهمی پر از بلوف است که در آن بازیکنان تلاش می‌کنند تا با خنثی کردن گربه‌های انتحاری،برنده نهایی شوند.

در خانه بمانیم/گربه هایی که می توانند شما را منفجر کنند+فیلم آموزشی

گروه تفریح و نشاط؛ از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، اقدام مهم دیگری که به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری بارها به آن تأکید شده، دوری از اجتماعات است.

این کار احتمال قرارگیری افراد در معرض ویروس را کاهش می دهد و از بار سنگینی که در شرایط حاضر بر دوش نیروهای درمانی جامعه وجود دارد می کاهد، اما خیلی ها نمی دانند که کلافگی روزهای قرنطینه را چگونه جبران کنند.

این روزها که ویروس کرونا خانه نشینی اجباری را ادامه دار کرده و قرنطینه همچنان به قوت خود باقی است، بازی‌های رومیزی به عنوان یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیا می توانند برای ساعاتی شما را از فضای مجازی دور کرده و کمک کنند تا در کنار خانواده اوقات خوشی را سپری کنید.

ما در خبرگزاری فارس تعدادی از این بازی ها را به شما معرفی می کنیم. فقط کافی است گزارش ما را بخوانید و ویدئویی را که برای تان تهیه کرده ایم به دقت ببینید، آن وقت می توانید در خانه این بازی را با همراهی بچه ها و همسرتان انجام بدهید و یک نیم روز تعطیل جذاب و هیجان انگیز برای خانواده تان بسازید. 

 

محتویات جعبه بازی گربه های انفجاری

«گربه های انفجاری» یک بازی دورهمی پر از بلوف است که در آن بازیکنان تلاش می‌کنند تا با خنثی کردن گربه‌های انتحاری، آخرین بازیکنی باشند که باقی می‌ماند.

این بازی که نامزد دریافت جایزه طلایی بازی های دورهمی در سال 2015 هم بوده برای گروه سنی 7 سال به بالا طراحی شده و قابلیت اجرا برای 2 تا 5 نفر را دارد اما بهترین حالت آن، 4 و 5 نفره است.

در جعبه بازی هم شما یک دفترچه راهنما و حدود 71 کارت بازی با طراحی های گربه ای شکل دارید، شما در حین بازی باید سعی کنید که منفجر نشوید تا برنده باشید، در صورتی که منفجر شوید می بازید و برای شروع مجدد کافی است چند دقیقه صبر کنید تا دیگران هم یک به یک منفجر شوند و فقط یک نفر باقی بماند، سپس مجدداً بازی کنید و امیدوار باشید این بار شانس بیشتری یارتان باشد.

 

نحوه انجام بازی

روند بازی به این صورت است که ابتدا کارت های گربه منفجره و کارت های خنثی کننده، که قابلیت نجات شما از انفجار را دارند را جدا کرده و پس از هم زدن کارت ها، به هر بازیکن چهار کارت به علاوه یک کارت خنثی کننده بدهید.

کارت های گربه های منفجره را به تعداد یکی کمتر از بازیکنان، داخل دسته کارت ها گذاشته و بر بزنید و تشکیل مخزن کارت ها را بدهید. مخزن کارت ها را در وسط بازی گذاشته و بازی را شروع کنید.

هر کسی در نوبت خودش هر تعداد کارت که می خواهد می تواند از دستش بازی کند ولی نکته مهم این است که در پایان نوبت، حتماً باید یک کارت از مخزن بازی بکشد.

اگر بازیکنی یک کارت مشکی یا همان گربه انفجاری را بکشد، به سرعت منفجر شده و از بازی خارج می‌شود، این بازیکن تنها در صورتی می‌تواند به بازی خود ادامه دهد که یک کارت خنثی کننده بمب داشته باشد.

در این صورت، وی کارت خنثی کننده را استفاده می‌کند و کارت گربه انفجاری را بدون اینکه دیگر بازیکنان ببینند، درون دسته کارت‌ها و در مکان دلخواه قرار می‌دهد.

به غیر از کارت‌های گربه انفجاری و کارت خنثی کردن، کارت‌های دیگری نیز در بازی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند به بردن نزدیک شوید.

هر بازیکن در نوبت خود، باید دو عمل انجام دهد، در بخش اول بازیکنی که نوبتش است، می‌تواند یک کارت اکشن را بازی کند.

کارت‌های اکشن شامل رد شدن نوبت، دیدن سه کارت بعدی دسته کارت‌ها، کشیدن یک کارت از دست یکی از بازیکنان و اعمال متنوع دیگری است و بخش دوم، کشیدن یک کارت از دسته کارت‌های روی میز است.

اگر کارت کشیده شده یک گربه انفجاری نباشد، نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد. بازی به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند تا تمام بازیکنان از بازی خارج شوند و آخرین بازمانده، به عنوان برنده بازی شناخته می‌شود.

نسخه ایرانیزه گربه های انفجاری

«نمیریه» نسخه ایرانیزه شده گربه های انفجاری و از آن دسته بازی‌های کارتی به شدت اعتیادآور است که در آن مثل رولت روسی با مرگ دسته و پنجه نرم می‌کنید. نحوه بازی به همان صورتی است که در گربه های انفجاری تجربه کرده اید تنها شکل و شمایل کارت ها ایرانی شده است.

 بازیکنان در این بازی هم به نوبت کارت می‌کشند و اگر بخت با آن‌ها یار نباشد، به جای «گربه انفجاری» با کشیدن کارت «اجل معلق» از بازی بیرون می‌روند، بقیه‌ی کارت‌ها هم مثل بازی قبل هر یک به نحوی، به بازیکنان کمک می‌کنند تا از اجل معلق فرار کنند.

این بازی هم برای گروه سنی 7 سال به بالا طراحی شده و با 55 کارت و یک دفترچه راهنما در اختیار شماست تا قدرت تمرکز، خلاقیت و دقت شما را افزایش دهد.

بنابراین اگر در این روزها به دنبال یک بازی دورهمی جمع و جور و فوق‌العاده هیجان‌انگیز هستید، ما بازی کارتی «گربه های انفجاری» یا «نمیریه» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قوانین بازی بسیار ساده است و یاد گرفتن بازی هم به زمان کمی نیاز دارد اما برای اینکه با این بازی ها بهتر آشنا شوید می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول