اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

گشت‌زنی ناوهواپیمابر چین در غیبت کرونایی آمریکا

ناوگروه چین به همراه اولین ناوهواپیمابر این کشور در مناطق مجاور آب‌های ژاپن و تایوان به گشت‌زنی اقدام کرد.

گشت‌زنی ناوهواپیمابر چین در غیبت کرونایی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به موازات ادامه تنش‌ها در دریای چین جنوبی و تحرکات واشنگتن در منطقه، رسانه‌ها از گشت‌زنی دریایی «لیائونینگ» اولین ناوهواپیمابر چین در نزدیکی تایوان خبر دادند.

به گزارش آناتولی، اولین ناوهواپیابر چین در صدر یک ناوگروه دریایی این کشور شامل پنج کشتی جنگی دیگر چین، در آبهای مجاور ژاپن و تایوان گشت‌زنی کرد.

پایگاه «میلیتاری دات کام»(Military.com) هم خبر داد، ناو هواپیمابر «لیائونینگ» و ناوگروه همراهش روز گذشته بعد از خروج از آب‌های سرزمینی چین ابتدا حوالی جزایر اوکیناوا و مایکو ژاپن گشت زنی کرد و سپس به سواحل شرقی تایوان رفت.

گفته می‌شود که حضور این ناوگروه در آب‌های ژاپن با واکنش وزارت دفاع ژاپن مواجه شد و نیروهای دریایی این کشور تحرکات این ناوگروه را رصد کردند.

مقام‌های تایوان هم با ارسال ناوهای جنگی خود به سواحل شرقی، به گشت زنی ناوهواپیمابر چین و ناوگروه این کشور واکنش نشان دادند.

طبق گزارش رسانه‌ها، در حال حاضر لیائونینگ تنها ناوهواپیمابری است که در غرب اقیانوس آرام مشغول دریانوردی است و ناوهای هواپیمابر آمریکایی به دلیل شیوع کرونا در بین ملوانانشان فعلا در بنادر پهلو گرفته‌اند.

ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» آمریکا که در جزیره گوام پهلو گرفته است، پیشتر اعلام کرده که آزمایش کرونای ۵۸۵ نفر از ملوانانش مثبت شده و ۴۰۰ تن دیگر منتظر اعلام نتیجه آزمایش هستند.

مقام‌های آمریکا همچنین در اقدامی به منظور مقابله با شیوع کرونا دستور متوقف ماندن ناوهواپیمابر «رونالد ریگان» را صادر کردند و این ناو در پایگاه «یوکوسوکا» ژاپن لنگر انداخته و قرار است بعد از پایان یک دوره ۱۴ روزه قرنطینه پرسنلش، گشت زنی دریایی را ازسر بگیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول