اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حمایت از اقشار کم برخوردار بدون همراهی و همدلی ظرفیت سپاه و بسیج امکان‌پذیر نیست

دبیر ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت استان آذربایجان شرقی، گفت: حمایت از اقشار کم برخوردار، بدون همراهی و همدلی ظرفیت سپاه و بسیج امکان‌پذیر نیست.

حمایت از اقشار کم برخوردار بدون همراهی و همدلی ظرفیت سپاه و بسیج امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن ایرانزاد امروز در بازدید سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا از ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات ستاد مدافعان سلامت و فعالیت کمیته‌های  تشکیل یافته در این ستاد ازجمله کمیته جذب کمک‌های مردمی و کمیته فرهنگی مقابله با شیوع کرونا اظهار داشت: این ستاد در اهداف خود تلاش دارد، به‌صورت همه‌جانبه در راستای کمک به شهروندان مخصوصاً قشر کم برخوردار یاری‌رسان باشد که این امر بدون همراهی و همدلی ظرفیت سپاه و بسیج امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: رزمایش همدلی مواسات و کمک مومنانه با مسوولیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز تشکیل و با محوریت مساجد برای خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌دیده از کرونا و افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند، فعالیت می‌کند. 

ایرانزاد از تأمین پک‌های بهداشتی برای پخش در مناطق محروم و افراد کم درآمد خبر داد و ابراز داشت: شناسایی و تأمین بسته‌های غذایی برای شهروندانِ که بر اثر شرایط پیش آمده توانایی امرار معاش برای شان مقدور نیست، از مأموریت‌های اصلی این ستاد است. 

دبیر ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت استان آذربایجان‌شرقی از فعال بودن این ستاد در 13 منطقه محروم با 12 منطقه معین خبر داد.

 43 هزار و 965 بسته معیشتی در آذربایجان‌شرقی

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا، یادآور شد: پیشگیری بهترین گزینه در مقابله با ابتلای کروناست! جامعه آماری خانواده‌های کم‌ برخوردار باید بروز و در دسترس باشد تا با ایجاد تعامل و همدلی در اسرع‌وقت نسبت به توزیع هدفمند مایحتاج عمومی اقدام کرد. 

وی تصریح کرد: رزمایش انفاق با پوشش افراد بستری در بیمارستان، ترخیص شده از مراکز درمانی، افراد قرنطینه شده در منزل و خانواده‌های که عضوی از آنها از دنیا رفته است، باید دنبال شود.

فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: تاکنون 43 هزار و 965 بسته معیشتی در کل استان جمع‌آوری و توزیع شده است که بیشترین آن مربوط به شهر تبریز است و اوج این کمک‌های مومنانه مردم در نیمه شعبان بود که بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب، بسیجیان استان  12 هزار و 500 بسته معیشتی در بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع کردند.

احمد جهانسری از اعضای ستاد مدافعان سلامت استان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بازوان اجرایی ستاد مدافعان سلامت خیران و نیکوکاران، هیأت‌های حسینی و مساجد هستند، خاطرنشان کرد: معتمدین محلات، نیازمندان واقعی را شناسایی و از طریق مساجد بسته‌های معیشتی بین آنها توزیع می‌شود. 

وی با بیان اهداف اصلی  تشکیل ستاد و اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی در این خصوص بیان داشت: با همکاری بین دستگاهی، عنایت مردم فهیم، قدرشناس و با صبر و حفظ روحیه تعامل به سلامتی این بحران کنونی را  نیز پشت سر می‌گذاریم. 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول