اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خسارت ۲ میلیارد تومانی سیل به حوزه دام و طیور داورزن

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان داورزن، از خسارت سیل نزدیک به ۲ میلیارد تومان در حوزه دام و طیور در روستای بهانگر خبر داد.

خسارت ۲ میلیارد تومانی سیل به حوزه دام و طیور داورزن

به گزارش خبرگزاری فارس از داورزن به نقل از شبکه دامپزشکی این شهرستان، علیرضا داورزنی اظهار کرد: بنا به برآوردهای اولیه سیل‌زدگان در روستای بهانگر به دام و طیور آنان نزدیک به  ۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: تاکنون سه واحد مرغداری آسیب جدی دیده که فقط نزدیک به ۲۴ هزار قطعه مرغ به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان تلف شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی داورزن، با اشاره به تلفات دام سبک و سنگین در این روستا، اضافه کرد: بنا به آمار رسیده به شبکه دامپزشکی داورزن، تاکنون ۱۵۰ راس گوسفند و سه راس گاو از بین رفته‌اند و ۶۰ نفر شترمرغ نیز معدوم شده، البته در بررسی‌های بعدی احتمال تغییر این آمار وجود دارد.

داورزنی با اشاره به اینکه هنوز آمار دیگر تلفات در بخش دامپزشکی کامل نیست، افزود: احتمال نابودی تعداد زیادی طیور خانگی و کلنی زنبور عسل نیز وجود دارد که هنوز توسط سیل‌زدگان گزارش نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی داورزن این خسارت‌ها را منحصر به دام و طیور زنده دانست و یادآور شد: خسارات وارده غیر از خسارات به تاسیسات و زیرساخت‌های روستا در این حوزه است که با دسترسی به روستا توسط کارشناسان برآورد خسارت می‌شود.

وی تاکید کرد: دامداران به پلاک‌کوبی و بیمه دام و طیور خود در برابر حوادث احتمالی اقدام کنند تا در این مواقع قسمتی از خسارات آنها قابل جبران باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول