اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تشابه عکاسی در دوران دفاع مقدس با روزهای کرونایی

یک عکاس و مستندساز لرستانی با اشاره به تشابه فعالیت عکاسان در شرایط کنونی با دوران دفاع مقدس، گفت: در هر دو دوران جانفشانی برای غلبه بر دشمن و آگاهی دادن به جامعه مهمترین رسالت این سروقامتان است.

تشابه عکاسی در دوران دفاع مقدس با روزهای کرونایی

پژمان نعمت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد درباره تاثیر هنر عکاسی در آگاهی‌بخشی به مردم اظهار کرد: در دنیای امروز افزایش سهم تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی، سرعت انتقال مفاهیم با ابزار عکس و نیز کاهش میزان مطالعه موجب ارتقاء سطح تاثیرگذاری تصویر در مقایسه با گذشته شده است.

وی عنوان کرد: واقعیت این است که عکس بر روح و ذهن مخاطب تاثیر گذاشته و به دلیل  کارکرد سندگونه خود سهم بیشتری در انتقال اطلاعات و باورپذیری موضوعات برای عامه مردم دارد.

این هنرمند عکاس خاطرنشان کرد: به طور مثال در این روزهای دشوار عکس‌های منتشره در رسانه‌های خبری و فضای مجازی بی هیچ کلامی به توصیف شرایط پرداخته و توانسته‌اند به شرح ماجرا بپردازند.

نعمت‌پور افزود: به این ترتیب در روزهای کرونایی امروز لنز دوربین عکاسان بیش از هر زمانی توجه همگان را به خود جلب کرده و نقش انکارناپذیری در انتقال ماهیت موضوع به مخاطب داشته است.

وی با اشاره به تاثیر انتشار تصاویر خدمات کادر درمانی در میدان مبارزه با بیماری کرونا در توجه دادن مردم به موضوع و ارتقاء میزان مشارکت آنان تاکید کرد: بی‌شک بخش عمده‌ای از اطلاع‌رسانی و نظم بخشی به جامعه را مدیون این مدیوم پر قدرت هستیم.

این هنرمند عکاس و مستندساز با اشاره به تشابه فعالیت عکاسان در شرایط کنونی با دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در هر دو دوران جانفشانی برای غلبه بر دشمن و آگاهی دادن به جامعه مهمترین رسالت این سروقامتان است.

نعمت‌پور ادامه داد: یقینأ ایثار و جانفشانی عکاسان در کنار دیگر رزمندگان خط مقدم مبارزه ویژگی بارز و مشترک در هر دو جبهه است.  

وی در خصوص نقش مردم و مسوولان در کنار ایفای نقش رسانه‌ها و هنرمندان در مقابله و مهار بیماری کرونا گفت: در وهله اول ساده‌ترین راه مبارزه با این دشمن نامرئی رعایت اصول بهداشتی و مشارکت در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم است.

این هنرمند عکاس و مستندساز بیان کرد: مردم با رعایت اصول یاد شده، ماندن در خانه‌ها و پرهیز از حضور در اماکن پرتردد از دیگر وظایف مردم برای ایفای نقش در کنترل بیماری و گذر از آن است.

نعمت‌پور با ماندگار خواندن نقش و عملکرد دولتمردان در شرایط کنونی اظهار کرد: به این ترتیب هر تصمیم نادرستی موجب افزایش همه‌گیری شده و در مقابل هر تصمیم درستی باعث تسریع در روند مهار بیماری و رهایی جامعه از این ویروس ناخوانده خواهد شد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول