اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد رهبر حزب کارگر انگلیس از راهبردهای دولت در قبال شیوع کرونا

دولت انگلیس وعده داده است از تمام پرسنل و ساکنان مراکز نگهداری سالمندان تست کرونا گرفته می‌شود اما همچنان درخصوص عدم اعلام راهبرد نحوه خروج از قرنطینه در آینده، مورد انتقاد است.

انتقاد رهبر حزب کارگر انگلیس از راهبردهای دولت در قبال شیوع کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درپی انتشار گزارش‌هایی از شیوع گسترده ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان در انگلیس، دولت این کشور وعده داد تست کرونای بیشتری در این مراکز گرفته شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه گفت انجام آزمایش ابتلا به کرونا یکی اقدامات مهم در کنترل این بیماری است و در همین راستا از تمامی پرسنل و ساکنین مراکز نگهداری سالمندان تست کرونا گرفته خواهد شد.

انجام این وعده پس از آن اعلام شد که شماری از رسانه‌های انگلیسی درخصوص مرگ‌ومیر بالای سالمندان در این مراکز هشدار داده و بی‌توجهی دولت در این زمینه را مورد انتقاد قرار دادند.

روزنامه «گاردین» روز دوشنبه در گزارشی نوشت، حدود نیمی از موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، در مراکز نگهداری سالمندان رخ می‌دهند (جزئیات بیشتر).

«آدلینا کوماس» کارشناس مرکز سیاست‌گذاری و ارزیابی مراکز نگه‌داری سالمندان در انگلیس در مصاحبه با این روزنامه گفت: «از دید من، این [آمار] نشان می‌دهد باید منابع به طور مساوی در اختیار خدمات ملی سلامت و مراکز عمومی نگهداری از سالمندان قرار گیرد. فاصله‌گذاری فیزیکی در این مراکز غیرممکن هستند و افرادی که در آن‌ها نگه‌داری می‌شوند قادر به انجام اقدامات لازم نیستند و کارکنان نیز به‌قدر کافی مورد حمایت و آموزش قرار نمی‌گیرند. بسیاری از کارکنان این مراکز دانش پزشکی بسیار اندکی دارند».

 

همچنین رویترز نوشت، «کر استارمر»  رهبر جدید حزب کارگر انگلیس روز چهارشنبه از دولت محافظه‌کار این کشور درخواست کرد راهبرد خروج جامعه از قرنطینه را منتشر کند.

استارمر گفت: «سوال این نیست که آیا در روز پنجشنبه قرنطینه عمومی تمدید می‌شود یا خیر، بلکه سوال این است که دولت چه زمانی، چگونه و تحت چه شرایطی می‌تواند اقدامات پیشگیرانه را کاهش دهد».

وی افزود: «راهبرد خروج [از قرنطینه] زمانی موثر خواهد بود که دولت برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های لازم را از قبل معین کرده باشد».

دولت انگلیس از ۲۳ مارس (۳ فروردین) و با اصرار منتقدان به کم‌کاری دولت در مقابله با ویروس کرونا، قرنطینه سراسری را در این کشور اعمال کرد.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه گفت، دولت قرار است روز پنجشنبه، وضعیت قرنطینه سراسری را تمدید کند و برنامه‌ای برای تغییر در سطح محدودیت‌های اعمال شده وجود ندارد.

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس همچنین در انتقاد از نحوه عملکرد دولت در مبارزه با ویروس کرونا گفت: «معتقدم که برخی تصمیمات اتخاذ شده در هفته‌های اخیر بسیار کند صورت گرفته‌اند و از کشورهای دیگر به‌قدر کافی درس گرفته نشده است. بیایید این مسئله را تکرار نکنیم».

او در ادامه گفت:‌ «غلبه بر این بحران نیازمند همراه کردن جامعه بریتانیا است. [عملکرد] دولت باید شفاف و قاب بررسی باشد. فشار سکوت بر روی جوامع در سرتاسر کشور را نباید دستکم گرفت».

تا کنون بیش از ۹۳ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول