اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مداحانی که حین ضدعفونی معابر برای مردم سرود می‌خوانند+فیلم

رئیس مجمع فرهنگی مذهبی حداث‌الحسین(ع) گفت: ۵۳ نفر از مداحان البرز با تشکیل تیم‌هایی به ضدعفونی معابر می‌پردازند و حین این کار برای مردم نوحه‌ و سرود می‌خوانند تا مردم در خانه‌هایشان ذکر توسل به اهل بیت(ع) را بشنوند.

مداحانی که حین ضدعفونی معابر برای مردم سرود می‌خوانند+فیلم

شوذب محمدی، رئیس مجمع فرهنگی مذهبی حداث‌الحسین (ع) مداحان استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این مجمع در استان البرز متشکل از ۵۳ مداح است که در طول سال به ارائه آموزش‌های مختلف در حوزه مداحی می پردازد اما بعد از شیوع ویروس کرونا با هدف ارائه روحیه به مردم و همچنین کمک‌رسانی در راستای مبارزه با ویروس کرونا توان خود را بسیج کرد.

وی افزود: مداحان استان با هزینه‌های شخصی تیم‌های ضدعفونی معابر را تشکیل دادند و با کمک بسیج سازندگی استان نیز مواد ضدعفونی‌کننده تهیه شد تا این فعالیت آغاز شود.

محمدی تصریح کرد: این گروه های ضدعفونی کننده متشکل از حدود ۸ مداح و روحانی است که حین انجام ضدعفونی و گندزدایی معابر، برای روحیه دادن به مردم و ذکر توسل به اهل بیت (ع) نوحه و سرود دسته‌جمعی می‌خوانند.

فیلمی از نوحه‌های این مداحان را اینجا ببینید:

 

 

رئیس مجمع حداث‌الحسین (ع) با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۴۳ روز است که این گروه‌ها روزانه از عصر تا غروب به ضدعفونی معابر می‌پردازند، گفت: در زمان سرودخوانی و نوحه‌خوانی این گروه، مردم از پشت پنجره و پشت‌بام‌ها با آنان همراهی می‌کنند و با استقبال بسیار آنان مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه واحد خواهران این مجموعه نیز در زمینه تولید اقلام بهداشتی فعال شده است، تصریح کرد: تاکنون این گروه ۸ هزار ماسک تولید کرده است که میان بیمارستان‌ها و مردم توزیع شده است. از سوی دیگر برای کمک به نیازمندان در روز نیمه شعبان ۷۲ بسته ارزاق تهیه و میان آنان توزیع شد.

محمدی افزود: همچنین در روز نیمه شعبان ۳ هزار بسته شامل آبمیوه، شکلات و ماسک تهیه و میان مردم و بیمارستان‌ها توزیع شد.

رئیس مجمع حداث‌الحسین (ع) در پایان خاطرنشان کرد: این گروه مداحان بعد از توصیه مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان به رزمایش همدلی و کمک مومنانه بنا دارند ۱۱۰ بسته ارزاق به ارزش بیش از ۴۰۰ هزار تومان با جمع‌آوری کمک‌های مردمی تهیه و میان مداحان و پیرغلامانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو جلسات هیأت‌ها معیشت‌شان با مشکل مواجه شده است، توزیع کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول