اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تورم ۳۳.۱ درصدی در سمنان/ از قیمت‌ها چه خبر؟

نرخ تورم استان سمنان در سال گذشته، ۳۳.۱ درصد بوده و گرچه قیمت‌ها افزایش یافته اما کمبودی در بازار گزارش نشده است.

تورم ۳۳.۱ درصدی در سمنان/ از قیمت‌ها چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بر اساس اعلام مسؤولان استان سمنان در جلسه کارگروه تنظیم بازار و نظارت بر فرآیند عرصه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی استان سمنان، نرخ تورم استان سمنان در سال گذشته، ۳۳.۱ درصد بوده که نسبت به نرخ تورم کشور با عدد ۳۴.۸ درصد چیزی حدود ۱.۷ درصد پایین‌تر است.

همچنین عنوان شد: در خصوص میزان نرخ تورم، با روند کاهش‌یابنده در استان سمنان مواجه هستیم که با اقدامات انجام‌شده و روال موجود این روند ادامه‌دار خواهد بود.

از اواخر سال گذشته کاهش قیمت مرغ در استان به وقوع پیوست و در حال حاضر، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ با وزن سه هزار و 500 تن آماده ورود بازار است.

قیمت مرغ در بازار استان سمنان کمتر از قیمت مصوب کشور است و تمام کشتارگاه‌های استان برای خرید مرغ و تنظیم بازار با تمام توان در حال فعالیت هستند.

قیمت مرغ در استان در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار تومان است که چیزی حدود یک هزار و ۹۰۰ تومان از میزان مصوب کشوری پایین‌تر است.

مصرف شیر بر اثر شیوع کرونا در استان سمنان کاهش پیدا کرده و در حال حاضر، بالغ بر ۱۷۰ تن شیر مازاد در استان وجود دارد.

کاهش تقاضا در گوشت قرمز و مرغ در بازار استان به دلیل شیوع بیماری کرونا به وجود آمده؛ اما عرضه به‌صورت مطلوب در حال انجام است.

تخم مرغ به قیمت هشت هزار و ۹۰۰ تومان، مرغ ۱۱ هزار تومان، گوشت قرمز گوسفندی ۷۵ هزار تومان و گوشت قرمز گوساله نیز ۷۰ هزار تومان در حال حاضر در بازار استان عرضه می‌شود.

در استان‌های هم‌جوار گوشت قرمز گوسفندی بالغ بر کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و گوشت قرمز گوساله نیز با قیمتی بالغ بر کیلویی ۷۵ هزار تومان به ترتیب با افزایشی حدود ۳۰ هزار تومانی در گوشت گوسفند و پنج هزار تومانی در گوشت گوساله نسبت به استان سمنان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول