اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اعتراض نانوایان دزفول به کاهش سهمیه آرد

سهمیه آرد اکثر واحدهای نانوایی‌های دزفول بنا به دلایلی که برای خودنانوایان هم نامعلوم است، کاهش یافته و موجب اعتراضشان شده‌است.

اعتراض نانوایان دزفول به کاهش سهمیه آرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول؛ چند روزی است که اکثر نانوایان سطح شهرستان دزفول از کم شدن سهمیه آرد واحد نانوایی خود گله‌مند هستند و خواستار رسیدگی رسانه‌ها به این مشکل شدند که در همین راستا خبرنگار فارس پیگیر مسئله پیش‌آمده  شد. 

سهمیه آرد تعداد خاصی از واحدهای نانوایی کم شده است

شهروز فرهمند رئیس اداره غله شهرستان دزفول اظهار کرد: بر اساس مصوبات کار گروه ستاد مقابله با کرونا در دزفول، فقط نانوایانی که در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کرده‌اند از سهمیه واحدشان، آرد کسر شده است. 

فرهمند ضمن بیان این‌که انجام چنین اقدامی را مناسب‌تر از پلمب نانوایی‌ها دانسته‌ایم، افزود: به دلیل حفظ آرامش در میان نانوایان و مردم دلیل این کسر سهمیه، نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان اعلام‌شده؛ همچنین قبل از اقدام به کاهش سهمیه آرد از طریق اتحادیه نانوایان شهرستان دزفول اطلاع‌رسانی‌های لازم به نانوایان صورت گرفته است.

اتحادیه نانوایان دزفول، از کاهش سهمیه آرد بدون اطلاع است

 رئیس اتحادیه نانوایان دزفول گفت: کاهش سهمیه آرد نانوایان سطح شهرستان دزفول متأسفانه بدون اطلاع اتحادیه صورت گرفت که این اقدام موجب اعتراض نانوایان دزفول شده است.

رحمان غلام چربی تصریح کرد: طبق پیگیری که از مسؤولان مربوطه شهرستان دزفول شد، علت این اقدام نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اعلام شد که پس از استعلام از استان متوجه عدم صدور چنین دستورالعملی شدیم.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از کم‌کردن سهمیه نانوایان می‌شود

امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: به غیر از پلمب کردن، یکی از مجازات‌های واحدهای نانوایی متخلف کم کردن سهمیه آرد است. 

وی افزود: به تیم بازرسی از واحدهای نانوایی این دستور داده شد که اگر واحدی در بحث رعایت نکات بهداشتی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی کند همچنین پس از تذکر اقدام به اصلاح موارد مورد نظر نکند از سهمیه آرد اختصاصی واحد مذکور کم شود.

به گزارش فارس از دزفول، نانوایان نیز از دلیل این اقدام اظهار بی اطلاعی می‌کنند و برخی هم مدعی‌اند که نکات بهداشتی لازم را رعایت کرده و مستحق چنین مجازاتی نیستند، که امید است طی هماهنگی‌های بیشتر بین مسؤولان صنف نانوایان و بازنگری مجدد از واحدهایی که سهمیه آردشان کاهش یافته، مشکل پیش‌آمده به‌درستی برطرف شود و دلیل این اقدام کاملا شفاف مطرح شود.

همچنین به گفته کارفرمایان واحدهای نانوایی،کاهش سهمیه پخت نان درمقابل افزایش نرخ بیمه و موادجانبی مانند سبوس، موجب کم‌شدن دستمزد کارگران این صنف خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول