اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

شرکت‌های تابع شستا به سمت کاهش 20 درصدی سهم خود بروند+ فیلم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : شستا باید به عنوان یک شرکت بزرگ برای سبدگردانی سهام به نفع کارگران و بیمه گذاران در سطح کشور عمل نماید.

شرکت‌های تابع شستا به سمت کاهش 20 درصدی سهم خود بروند+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد واگذاری 10 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی،‌ شستا گفت : شستا باید به عنوان یک شرکت بزرگ برای سبدگردانی سهام به نفع کارگران و بیمه گذاران در سطح کشور عمل نماید و بتواند منافع بزرگی را هم برای کارگران و بیمه‌گذاران تامین کند ضمن اینکه مداخله خود را نیز در نظام مبادله اقتصادی کشور به حداقل ممکن کاهش ‌دهد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت : دفترچه های بیمه تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت داراری اعتبار است و همه دارندگان این‌گونه دفاتر با وجود پایان اعتبار آن می‌توانند تا پایان اردیبهشت از دفترچه تامین اجتماعی در مراکز بهداشتی و درمانی مرتبط استفاده کنند. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود : عرضه سهام ۱۸۰ بنگاه و شرکت بزرگ متعلق به شستا در بورس انجام شده است که این عرضه سهام  بزرگترین عرضه سهام در بورس است . 

شریعتمداری تصریح کرد : از امروز که ترازنامه شستا در کدال بورس قرار گرفته است این ترازنامه باید به روز نگه داری شود و همه شرکت‌های تابعه مثل یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری به سمت کاهش سهام خود  تا ۲۰ درصد بروند. 

وی همچنین خاطر نشان کرد : شستا باید به عنوان یک شرکت بزرگ برای سبدگردانی سهام به نفع کارگران و بیمه گذاران در سطح کشور عمل نماید و بتواند  منافع بزرگی را هم برای کارگران و بیمه‌گذاران تامین کند، ضمن اینکه  مداخله خود را نیز در نظام مبادله اقتصادی کشور به حداقل ممکن کاهش ‌دهد.

فیلم سخنان محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می‌توانید از اینجا +

 

مصاحبه وزیر کار

 

+ دریافت کنید.

به گزارش فارس،‌امروز 10 درصد سهام شستا بعد از 33 سال از عمر این شرکت،‌به عنوان بزرگترین هلدینگ کشور در بورس اوراق بهادار عرضه شد که 2میلیون 70 هزار ایرانی سهام این شرکت را خریداری کردن و رکورد مشتریان بورس در یک روز را شکستند.

امروز با عرضه 6 میلیارد و 700 میلیون سهم شستا 6 هزار و 400 میلیارد تومان نقدینگی از بازار جمع شد تا صرف پروژه‌های در دست اقدام هلدینگهای شستا شود یا در ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در تامین اجتماعی کشور هزینه شود.

 سرمایه‌گذاری در بورس که قبلا توسط حدود 10 درصد جمعیت انجام می‌شد،‌ اکنون به خاطر عرضه‌های اولیه سهام شرکتها، این رقم به حدود 15 درصد رسیده است و اقبال مردم به بورس بیشتر شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول