اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مأموریت تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی به پارلمان محول شد

طبق قانون رژیم صهیونیستی، از آنجا که نماینده مأمور تشکیل کابینه جدید در مهلت قانونی از این کار ناتوان ماند، رئیس این رژیم مأموریت را به پارلمان محول کرد.

مأموریت تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی به پارلمان محول شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اتمام مهلت «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به فرمان رئیس این رژیم، مأمور انتخاب نخست‌وزیر شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ریولین امروز (پنجشنبه) با ارسال نامه‌ای به گانتز، که هم‌اکنون ریاست کنست را نیز برعهده دارد، رسماً پایان مهلت وی برای تشکیل کابینه را ابلاغ کرد.

وی همچنین در این نامه، نمایندگان کنست را مأمور کرد که تا ائتلاف کابینه را تشکیل دهند؛ در تاریخ رژیم جعلی اشغالگر، دومین بار است که پارلمان مأمور تشکیل کابینه می‌شود.

به نوشته تایمزاسرائیل، اگر ۶۱ نماینده کنست از یکی از همکاران خود طی ۲۱ روز آینده برای تشکیل ائتلاف حمایت کنند، او به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب می‌شود، در غیرا ین‌صورت رژیم صهیونیستی برای چهارمین بار در یک سال انتخابات سراسری برگزار می‌کند.

ریولین در این نامه خطاب به نمایندگان پارلمان این رژیم نوشت: «امیدوارم اعضای کنست بتوانند اکثریت را به نحوی تشکیل دهند که کابینه در مدت هرچه سریعتر تشکیل شود تا چهارمین دور انتخابات برگزار نشود».

فلسطین اشغالی در کمتر از یک‌سال شاهد سه انتخابات پارلمانی پیاپی بوده که تاکنون هیچ‌کدام به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی منجر نشده است. انتخابات آخر نیز همچون دو انتخابات قبل برنده مشخصی نداشت اما نتایج منجر به برتری کم‌تعداد حزب آبی و سفید به ریاست بنی گانتز شد.

با شیوع پیدا کردن کرونا در سرزمین‌های اشغالی، گانتز که گفته بود هرگز حاضر نیست در کابینه‌ای که ریاست آن بر عهده نتانیاهو است شرکت کند، حاضر شد پیشنهاد او را برای تشکیل کابینه‌ای مشترک با ریاست چرخشی بپذیرد، امری که با انتقادات جدی از سوی متحدین او در انتخابات روبرو شد.

با این حال روند مذاکرات تشکیل کابینه از هفته قبل و با تقاضای نتانیاهو برای بیشتر شدن نقشش در انتصاب مقامات قضایی با مشکل مواجه شد. نتانیاهو با اتهاماتی نظیر ارتشا مواجه است و باید در دادگاه در خصوص آنها پاسخگو باشد و در چنین شرایطی تلاش او برای نفوذ بیشتر بر مقامات قضایی مشخصا در ارتباط با اتهاماتش تحلیل شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول