اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خیران اصفهانی در طرح مواسات پیشرو هستند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیش از سایر استان‌ها خیریه دارد و خیران قبل از اینکه طرحی را کلید بزنیم، خود دست‌به‌کار شده‌اند و فعالیتهای متعددی را آغاز و همچنان هر روز با قوت بیشتر در حال انجام است.

خیران اصفهانی در طرح مواسات پیشرو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه مشترک نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت بزرگ بسیج در طرح مواسات استفاده کرد، اظهار داشت: سپاه و بسیج هم‌زمان با طرح مواسات که توسط ائمه جمعه و جماعات دنبال می‌شود، طرحی را با عنوان رزمایش کمک مؤمنانه دنبال می‌کنند که بهتر است تفاهمی ایجاد شود و از ائمه جمعه و جماعات همراه با ظرفیت بزرگ بسیج بتوانند این طرح را به‌خوبی اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: حتی می‌توان نام آن را رزمایش مواسات مؤمنانه قرار داد و همه ظرفیت‌ها برای کمک به اقشار آسیب‌دیده به دلیل بروز بیماری کرونا به کار گرفته شود، ما در استان اصفهان تفاهمی با سپاه صاحب‌الزمان(عج) انجام داده‌ایم تا همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیش از سایر استان‌ها خیریه دارد و خیران این استان قبل از اینکه طرحی را کلید بزنیم، خود دست‌به‌کار شده‌اند خود دست‌به‌کار شده‌اند و فعالیتهای متعددی را آغاز و همچنان هر روز با قوت بیشتر در حال انجام است و حتی ساختمان‌های مختلفی را برای نگه‌داری از بیماران به صورت نقاهتگاه تغییر کاربری داده‌اند. 

وی گفت: این طرح با محوریت مساجد و تشکیل شورایی متشکل از امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه هر شهرستان، اجرا و دستورالعمل‌های لازم به آنان ارائه می‌شود. 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: خوشحال هستیم که در پرتو فرمان مقام معظم رهبری، کار بزرگی که شروع شده بود رونق بیشتری می‌گیرد و فرصت خوبی برای خیران است تا به هم نوعان خود کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مسأله مواسات ریشه در اصل دین و فرمایش امام باقر(علیه السلام) دارد، افزود: آن حضرت می‌فرمایند «امْتَحِنُوا شِیعَتَنَا عِنْدَ ثَلاَثٍ عِنْدَ مَوَاقِیتِ، اَلصَّلاَةِ کَیْفَ مُحَافَظَتُهُمْ عَلَیْهَا وَ عِنْدَ أَسْرَارِهِمْ کَیْفَ حِفْظُهُمْ لَهَا، عِنْدَ عَدُوِّنَا وَ إِلَى أَمْوَالِهِمْ کَیْفَ مُوَاسَاتُهُمْ لِإِخْوَانِهِمْ فِیهَ؛ شیعیان ما را در سه مورد امتحان کنید: موقع فرا رسیدن وقت نماز، بنگرید که چگونه بر آن مواظبت مى‌کنند و درباره اسرارشان که چگونه آن را از دشمن ما حفظ‍‌ مى‌کنند و درباره اموالشان، بنگرید که چگونه به برادرانشان کمک مى‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول