اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه مداخلات سفیر آمریکا در لبنان و دفاع از آزادسازی یک جاسوس

سفیر آمریکا در بیروت در گفت‌وگو با یک رسانه لبنان از حزب‌الله و دولت این کشور انتقاد کرد.

ادامه مداخلات سفیر آمریکا در لبنان و دفاع از آزادسازی یک جاسوس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دورتی شیا»، سفیر ایالات متحده آمریکا در ادامه مداخلات خود در امور داخلی لبنان، به حزب الله این کشور حمله کرد.

او پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه «ال.بی‌سی.آی» لبنان مدعی شد که حمایت‌های کشورش از ارتش لبنان به این دلیل است که ارتش لبنان برخلاف حزب‌الله «حرفه‌‌ای و غیر‌سیاسی» است.

سفیر آمریکا در لبنان به حمایت از رژیم صهیونیستی معروف است و همواره تلاش دارد احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان را در مقابل حزب‌الله قرار دهد (+)، مدعی شد که حزب‌الله در راستای منافع ایران کار می‌کند.

شیا با این حال کمک به دولت «حسّان دیّاب»، نخست‌وزیر جدید لبنان را به آینده موکول کرد و گفت: «واشنگتن در رابطه با این دولت کمی روش "انتظار و رصد" را در پیش گرفته تا آن را ارزیابی کند. این دولت در برخی اوقات خود را مستقل نشان می‌دهد و [وانمود می‌کند] که برای پیش برد اصلاحات تمایل دارد ولی هنوز نمی‌توانیم بگوییم که این اصلاحات واقعاً اجرا می‌شود».

سفیر آمریکا در مورد آزادسازی «عامر الفاخوری»، جاسوس اسرائیلی در جنوب لبنان نیز مدعی شد که در این قضیه هیچ گونه معامله‌ای در کار نبود و آزادسازی این جاسوس برای اقناع اعضای کنگره آمریکا بر عدم اتخاذ قوانین سخت علیه لبنان «مفید» بود.

اعضای کنگره تهدید کرده بودند که چنانچه لبنان فاخوری را آزاد نکند با تحریم‌های آمریکا روبرو خواهد شد.

سفیر آمریکا در بیروت خود در آزادسازی این جاسوس و اعمال فشار به دادگاه نظامی لبنان نقش زیادی داشته است و بعد از آنکه این جاسوس با بالگرد از داخل حیات سفارت واشنگتن به بیرون از لبنان فراری داده شد، توسط وزارت خارجه لبنان احضار شد (جزئیات بیشتر).

الفاخوری اصلیتی لبنانی دارد اما دارای تابعیت آمریکایی است و متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی هنگام اشغال لبنان هست؛ او بر روند شکنجه زندانیان در بازداشت‌گاه «الخیام» در جنوب لبنان نظارت داشته است و معروف به قصاب الخیام است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از آزادی این مزدور و جاسوس آمریکایی-اسرائیلی از دولت لبنان در این باره تقدیر و تشکر کرد و گفت که اولویت دولت او، حمایت از شهروندان آمریکا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول