اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توضیحات شهردار زنجان درباره طرح زوج و فرد/ تعداد مبتلایان کرونا صعودی باشد، شرایط سخت‌تر می‌شود

سرپرست شهرداری زنجان، درباره اهداف اجرای طرح زوج و فرد و شرایط ادامه آن توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اجرای این طرح ربطی به طرح ترافیکی ندارد، بلکه هدف کمک به قطع زنجیره کرونا بوده است.

توضیحات شهردار زنجان درباره طرح زوج و فرد/ تعداد مبتلایان کرونا صعودی باشد، شرایط سخت‌تر می‌شود

حبیب ملایی یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد و انتقادات وارده به این طرح اظهار کرد: برخی از شهروندان به اجرای طرح زوج و فرد اعتراض داشته و معتقد بودند که چرا در بسیاری از شهرهای کشور این طرح لغو شده، ولی در زنجان اجرایی می‌شود، در حالی که قاعده ترافیک شهرهای بزرگی همچون تهران با زنجان متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در زنجان مشخصات حمل و نقل عمومی با تهران، اصفهان یا مشهد فرق دارد، تصریح کرد: در شهرهای بزرگی همچون تهران، اصفهان و مشهد وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی فعال است، گنجایش حجم عظیم مسافران را ندارد از همین رو موافقت شد که مردم از خودروهای شخصی استفاده کنند.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه در زنجان وضعیت برعکس بود و ما تجمع خودرو را در هسته مرکزی شهر داشته ایم، اضافه کرد: با توجه به موافقت ستاد مقابله با کرونا، بررسی‌های لازم انجام شد و حتی در ابتدا مطرح شد که طرح زوج  و فرد از درب منازل اجرایی شود، اما در نهایت تصمیم بر این شد که کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود، از همین رو قرار شد که طرح به صورت ساعتی در دو نوبت صبح و عصر و در محدوده‌های خاصی اجرا شود.

یگانه با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح مدیریت و کاهش سفر بوده است، افزود: اجرای طرح به خاطر این بود که زنجیره کرونا قطع شود.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه اجرای این طرح قطعا موافقان و مخالفانی را دارد، اضافه کرد: قبول داریم که اجرای طرح مشکلاتی را برای برخی ایجاد کرده است، اما باید بدانیم که سلامتی مردم و قطع زنجیره کرونا موضوع مهم این روزهاست.

وی با اشاره به اینکه برای ادامه اجرای طرح نیز ستاد ملی کرونا تصمیم خواهد گرفت، افزود: قطعا اگر آمار بیماری افزایش پیدا کند، اقدامات سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود، یعنی اگر منحنی طوری باشد که تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بیشتر باشد، تصمیم‌های سلبی گرفته خواهد شد.

یگانه افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح قطع زنجیره کرونا از طریق کاهش ترافیک بوده است، چون هنوز هم مسؤولان ستاد ملی کرونا تأکید دارند که بحث «در خانه بمانیم» نباید فراموش شود.

سرپرست شهرداری زنجان گفت: ما با اجرای طرح منافع عمومی مردم را در نظر گرفته‌ایم، نه عده خاصی از شهروندان، و هدف اصلی نیز حفظ سلامت عمومی بوده است، کما اینکه از مشکلات به وجود آمده برای افرادی که در محدوده طرح هستند، متاسف  هستیم.

انتهای پیام/73005/ق/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول