اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر حیدری: تانک های T-90 بومی مهرماه تحویل نیروی زمینی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحویل تانک‌های T-90 بومی به این نیرو در مهرماه سال جاری خبر داد.

امیر حیدری: تانک های T-90 بومی مهرماه تحویل نیروی زمینی می‌شود

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما به مناسبت ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه در رژه خدمت فردا تجهیزات جدید کرونایی رونمایی می شود گفت: پیش‌بینی شیوع بیماری را در ۲۹ دی‌ماه انجام دادیم و در سامانه بهداشت جهانی متوجه شدیم که بیماری شیوع یافته است و به نیروهایمان اعلام آمادگی کردیم.

** تا ریشه کن شدن کرونا به فعالیت‌مان ادامه می‌دهیم

وی با بیان اینکه فردا رژه خدمت خواهیم داشت، افزود: ما به ادامه فعالیت های خودمان می پردازیم تا بتوانیم ویروس کرونا را در کشورش ریشه کن کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اهداف اصلی نیروی زمینی ارتش در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و هم‌افزایی ملی، ادامه داد: در عرصه‌های مختلف وسایل خاصی ابداع و اختراع شده است که در بحث مبارزه با ویروس کرونا و مبارزه تهاجمی و تشخیص مثمر ثمر خواهد بود لذا تجهیزات و وسایل ما در این عرصه به عنوان اختراعات نیروی زمینی از روز اول به خدمت گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه رژه امسال تحت عنوان رژه خدمت با شعار مدافعان وطن و یاوران سلامت است افزود : فردا نمادی از امکانات و نحوه خدمت رسانی به مردم را در تهران و ۲۵ استان دیگر به معرض نمایش می گذاریم و از تجهیزات مان نیز رونمایی خواهیم کرد.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: فردا از محصولات جدیدی در رابطه با موضوع کرونا رونمایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه «دشمن در حال کار روی این موضوع است که پادگان ها محل شیوع بیماری است و روی این موضوع هم تبلیغ می‌کند»، افزود: ما قبلاً گفتیم، الان هم میگوییم که سالم ترین محیط در سطح شهر، پادگان‌ها هستند؛ همه بخش های پادگان ها روزانه چندین مرتبه ضد عفونی و همه کارکنان حین ورود و خروج کنترل می‌شوند و امکانات در پادگان‌ها به اندازه کافی وجود دارد و تمامی پادگان ها تحت کنترل شدید است.

** در مجموع ۱۲۰ پایور و ۴۰ سرباز به کرونا مبتلا شدند

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تقسیم کارکنان ارتش به دو گروه پایور و وظیفه گفت: در بین پرسنل کادر در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموع ۱۲۰ نفر مبتلا به کروناداشتیم که کمتر یک سوم از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری شدند و سایرین بدون نیاز به بستری، روند درمانی خود را طی کردند. در کل ارتش ۳ نفر فوتی داشتیم که دو نفر از آنها قبلاً عمل قلب باز انجام دادند و مشخص نیست که لزوما علت مرگ آنها کرونا بوده است. در کارکنان وظیفه عمومی نیز از بین ده ها هزار نیرو، تنها ۴۰ نفر به کرونا مبتلا بودند که همه آنها در بدو ورود به پادگان ها و در مرحله پایش سلامتی متوجه بیماری خود شدند و پی از طی مراحل درمان کار خود را در پادگان ها از سر گرفتند و مطلقا در هیچ کدام از کارکنان وظیفه ارتش فوتی به علت ابتلا به کرونا نداشتیم.

** ژ-۳ را به تدریج از چرخه عملیاتی خارج خواهیم کرد

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این برنامه درخصوص افزایش توان رزم نزاجا با بیان اینکه طرح لبیک ۲ از امسال آغاز می شود و تجهیزات جدیدی در ساختار نزاجا به کار گرفته خواهد شد، اظهار داشت: از جمله این تجهیزات سه نوع تیربار جدید ساخت صنایع دفاع است که بهترین آنها سلاح شاهر با نواخت تیر بالا است و جایگزین تیربارهای موجود می شود. همچنین در نظر داریم تا سلاح ژ-۳ را به تدریج از چرخه خارج کرده و سلاحی دیگری را که توسط وزارت دفاع ساخته شده است را وارد چرخه عملیاتی کنیم.

**تحویل تانک T-90 بومی به نیروی زمینی

فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح دستاوردهای جدیدی این نیرو در حوزه زرهی نیز، عنوان کرد: الان در نزاجا فناوری ساخت تانک مدرن نهادینه شده است و شاید بتوان گفت تانک ذوالفقار دیگر تانک نسل ۲ حساب می‌شود؛ الان در حال کار روی تانک تی ۹۰ هستیم که چند رده از ذوالفقار بالاتر است. افتخار ذوالفقار بر این است که اولین تانکی بوده که در داخل ساخته شده است؛ بعد از ذوالفقار ما به سمت ساخت تانک با قدرت آتش و نواخت تیر بالاتر و آپشن های به روز تر که همه این ویژگی ها در تانک تی ۹۰ خلاصه شده است.

وی با بیان اینکه در حال تست تحویل گیری تانک تی۹۰ هستیم، ادامه داد: تی ۹۰ پیشرفته ترین تانک روز دنیا است.

امیر حیدری همچنین در تشریح ویژگی‌های این تانک، اظهار داشت: همچنین ما هفت آپشن جدید شامل استابلایزر جدید و ارتقای توانایی در برابر تک های شیمیایی و میکروبی روی آن اضافه و آن را تبدیل به سلاح نبرد آینده کرده ایم. انشا الله اولین سری از این تانک را در مهرماه تحویل می‌گیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول