اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آماده‎‌باش 40 گروه جهادی بسیج هنرمندان مازندران برای مقابله با کرونا

این روزها مازندرانی همچون همه مردم سرزمین ما از هر قشری و با هر اندیشه و عقیده‌ای، در کنار همه تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی برای مقابله و مهار ویروس کرونا، پای کار آمدند تا با کمک هم بر این ویروس نائل شویم.

آماده‎‌باش 40 گروه جهادی بسیج هنرمندان مازندران برای مقابله با کرونا

خبرگزاری فارس مازندران- فرهنگی؛ اینجا مازندران است و همه نشان دادند آنجا که جان هموطنان و همشهریان در میان باشد؛ همه آماده برای کاروزار و در میدان ماندن هستند و اکنون ۴۰ گروه جهادی بسیج هنرمندان مازندران برای مقابله با ویروس کرونا و گندزدایی و ضد عفونی کردن این استان پای کار آمدند

هفته بسیج هنرمندان، هنر و انقلاب را که مصادف با شهادت شهید آوینی بود را پشت سر گذاشته‌ایم و هنرمندان مازندرانی در این هفته، هفته‌های منتهی به آن و بعد از آن نشان دادند که همواره در کنار مردم، از مردم و برای مردم هستند.

 

تولید ۴۰ هزار ماسک و گان و مواد ضدعفونی کننده به همت هنرمندان مازندرانی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران گفت: هنرمندان متعهد استان مازندران پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی جهت اعتلای هنر اسلامی و دینی تا مرز شهادت پیش رفتند و با ایثار و شهادت خود ثبات جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند و هنرمندان زیادی مثل ۱۴۰ شهید هنرمند سرافراز استان مازندران بودند که در جنگ تحمیلی با رشادت و ایثار به فیض عالی شهادت نائل آمدند.

حمیدرضا هراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اعلام اینکه این سازمان توانسته توسط همین هنرمندان بسیجی تعداد 40 گروه جهادی در کل استان را تشکیل دهد؛ اظهار کرد: این هنرمندان در مواقع لزوم به کمک هموطنان و همشهریان رفته و برای کمک به آنان در خط مقدم خواهند بود.

وی با اشاره به ورود هنرمندان برای تولید ماسک و گان و تهیه مواد ضدعفونی کننده در دوران کرونا افزود: تولید 40 هزار ماسک و گان و مواد ضدعفونی کننده ره‌آورد هنرمندان مازندرانی برای مقابله با این ویروس در این بحران بوده است.

 

این مسؤول گفت:  تشکیل گروه‌های جهادی در واقع گامی برای کمک به هم‌نوعان در زمان اضطرار و بحران است و سال گذشته گروه‌های جهادی به کمک سیل‌زدگان در شهرستان‌ها رفته و امسال هم هنرمندان جهت مبارزه با ویروس کرونا دست به کار شدند و در اکثر شهرستانها با اجرای برنامه های هنری در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها توانستند لحظه ای دل کادر درمان را شاد کنند.

هراسانی با اشاره به اینکه گروهی از هنرمندان با تشکیل کارگاه‌های خیاطی توانستند بیش از 30 هزار ماسک و دستکش و بیش از 300 گان و لباس برای کادر درمان تولید کنند؛ یادآور شد:تهیه و توزیع  بیش از 10 هزار بطری مواد ضدعفونی کننده از دیگر تلاش‌های هنرمندان مازندرانی در این دوران بود.

 وی اضافه کرد: گروهی از هنرمندان هم  با تولید فیلم‌های آموزشی مبارزه با کرونا را در دستور کار قرار دادند تا با تولید فیلم‌های 2 و 3 دقیقه ای در فضای مجازی مردم را نسبت به این امر هوشیارتر کنند.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته هنر و انقلاب، گفت: از 20 فروردین تا 27 فروردین یادآور عروج هنرمند فرهیخته متعهد دفاع مقدس "شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی" بنام هفته هنر و انقلاب و روز بسیج هنرمندان نام گرفته است.

 هراسانی اظهار کرد: هفته هنر و انقلاب، یادآور رشادت هنرمندان شهیدی از جنس شجاعت و برخواسته از متن مردم است که در راستای اعتلای انقلاب فرهنگی و رساندن پیام حقیقی انقلاب اسلامی در جبهه های عشق و پایمردی تا پای شهادت از هیچ کوششی فروگذار نشدند.

وی افزود: ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی در شکل گیری انقلاب فرهنگی مردمی و اشاعه و توسعه هنر ناب اسلامی سندی درخشان و گواهی روشن بر فرهنگ و تمدن سترگ ایرانی در جامعه جهانی است و قطعا زبان هنر به عنوان رساترین و قوی ترین ابزار، نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و انتقال انقلاب فرهنگی داشته است.

این مسؤول یادآور شد: هنرمندان متعهد استان مازندران پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی جهت اعتلای هنر اسلامی و دینی تا مرز شهادت پیش رفتند و با ایثار و شهادت خود ثبات جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند و هنرمندان زیادی مثل 140 شهید هنرمند سرافراز استان مازندران بودند که در جنگ تحمیلی با رشادت و ایثار به فیض عالی شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه امسال طی منویات مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفت، خاطر نشان کرد: هنرمندان انقلابی پیام رسانانی در قالب هنر باشند و همین هنرمندان در سال جدید پرچم دار هنر انقلاب باشند.

هراسانی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری بسیج هنرمندان در مازندران گفت: سازمان بسیج هنرمندان در سال 1386 با هدف شناسایی و جذب و ساماندهی، توانمند سازی، بکارگیری و جبهه سازی هنرمندان تشکیل و هم اکنون در 20 شهرستان دارای دفتر و کانون می‌باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران اظهار کرد: این سازمان توانسته تاکنون بیش از 5700 هنرمند را جذب کند و در 10 انجمن هنری در رشته های تئاتر، فیلم، عکس، تجسمی، تعزیه، شعر، ادبیات داستانی، خوشنویسی، صنایع دستی، سرود و آواهای انقلابی سازماندهی نماید و دست به تولید آثار ارزشی در استان می‌زند و کلیه این 5700 نفر در این 10 انجمن سازماندهی و جبهه سازی شدند.

 

وی اهم برنامه‌های این سازمان در سال گذشته را برگزاری عصر شعر به همت  انجمن شعر به مناسبت ارتحال حضرت امام  (ره)در قائمشهر و به مناسبت نیمه رمضان ولادت کریمه اهل بیت در رامسر و در هفته بسیج در ساری و همچنین در هفته دفاع مقدس و دهه فجر و اربعین حاج قاسم 2 جشنواره برگزار کردند که حاصل این عصر شعر ها و جشنواره تولید کتاب قاف قافیه بوده است.

به گفته هراسانی، در انجمن تعزیه 10 روز سوگواره تعزیه در شهرستان آمل برگزار شد و همچنین به همت انجمن عکس شاهد حضور پرشور هنرمندان حرفه‌ای استانی در جشنواره کشوری عکس نور بوده ‌ایم که این استان 6 نفر را در کشور داشته است.

این مسؤول اضافه کرد: تولید بیش از 70 فیلم کوتاه، داستانی و مستند کاری از انجمن فیلم استان و شهرستان‌ها، برگزاری  جشنواره تئاتر در بخش خیابانی و صحنه؛ که 14 گروه در مرحله پایانی طی 3 روز به رقابت پرداختند و همچنین در رشته سرود و موسیقی جشنواره چکامه مقاومت را برگزار کردیم.

وی افزود: کلیه انجمن‌های فعال ما در بسیج هنرمندان در طول سال با برگزاری کارگاه و ورکشاپ برای ارتقاء بینش هنری هنرمندان بسیجی تلاش می‌کنند و هم اکنون سازمان بسیج هنرمندان به عنوان رده برتر کشوری در جبهه‌های مختلف در کشور حرف برای گفتن دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران، برگزاری نشست‌های بصیرتی برای هنرمندان، سرگروه‌ها و مربیان حلقات صالحین مسائل معرفتی و سیاسی روز را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: این سازمان علاوه بر برنامه های ذکر شده تولید 2 کتاب صوتی به نام های لبخند یک معجزه که خاطرات رزمندگان در عملیات والفجر 8 به همراه افکت می‌باشند که شنونده احساس می‌کند در مکان خاطره حضور دارد و دیگری کتاب سرباز کوچک 1 و 2 اشعار کودکانه با آهنگ می‌باشد.

هراسانی گفت: با برگزاری یادواره بزرگ شهدای هنرمند، در سال 97؛ تلاش کردیم تا در سال 98 کار تحقیق و پژوهش را شروع کنیم  که توانستیم تا پایان سال کار کتاب 300 صفحه ای 140 شهید هنرمند را به پایان برسانیم که در سال 99 به چاپ خواهیم رساند.

انتهای پیام/86002/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول