اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گذشتن از آرم‏‌ها و پرداختن به آرمان‌‏ها نقشه راه رزمایش مواسات است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به قضاوت‌ها نسبت به نخست وزیری مصطفی الکاظمی گفت: هر نوع قضاوتی عجولانه است زیرا این انتخابات حاصل اجماع برادران شیعی، سنی و جریانات کردی اتفاق افتاده است.

گذشتن از آرم‏‌ها و پرداختن به آرمان‌‏ها نقشه راه رزمایش مواسات است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه تمرکز بر "معیشت نیازمندان" مرحله دوم مقابله با ویروس کرونا است، اظهار داشت: پس از حدود دو ماه از اعلام کرونا، ما به تدریج به سمت ترمیم و بهسازی در حرکتیم، اگر در مرحله اول عمده تمرکز بر "بهداشت و سلامت" بود اکنون باید علاوه بر تأمین وسائل بهداشتی به سمت تمرکز بر معیشت نیازمندان و فقرا حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از اقشار مردم که تجربه فقر نداشتند، اکنون برای اولین بار با این تجربه تلخ مواجه می‏‌شوند از این رو فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ضرورت ترمیم زندگی آسیب دیدگان از حادثه کرونا را صد چندان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رمضان را ماه انفاق، صدقه، رسیدگی به فقرا، اکرام ایتام و اطعام مستمندان توصیف کرد و گفت: گسترش و عُمق بخشی وجهه‏ مردمی کمک‏ها، مساعدت‏ها و فراهم سازی مشارکت بیشتر و فراگیرتر مردم با استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان در رزمایش مواسات مورد تاکید است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه "رزمایش" یک حرکت مقطعی در یک بازه زمانی موقت است، گفت: برای تداوم عملیات در طول سال و در موارد احتمالی بعدی این رزمایش از نیمه شعبان تا پایان ماه رمضان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تشریح بایدهای رزمایش مواسات گفت: با تهیه نقشه عملیات توسط گروه‏‌ها و نهادهای ذی‏ربط، باید کمک رسانی‌ها به کسانی که برای اولین با درد سنگین فقر مواجه میشوند توسعه و گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر ضرورت شناسایی و اولویت بندی نیازمندانی که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی و نهادهایی از این قبیل نیستند، گفت: گروه‏های جهادی، امدادی، هیأت حسینی، ائمه جماعات، انجمن‌‏های خیریه و مجموعه‌های مؤمن، انقلابی و مردمی در قرارگاه رزمایش گردهم بیایند و با تبادل تجربیات؛ آسیب‌‏ها، ضعف ‏ها و قوت‌‏ها را شناسایی و برای رفع و تقویت آنها تلاش کنند.

امام جمعه تبریز شرط اول این رزمایش را "حرکت خالصانه" عنوان کرد و ادامه داد: از کلمه مواسات و عمق معنایی آن آشکار است که مهم نیست نام چه کسی و چه نهادی مطرح باشد و " گذشتن از آرم‏‌ها و پرداختن به آرمان‌‏ها" نقشه راه این رزمایش است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نقش امامان جمعه در فرماندهی قرارگاه رزمایش گفت: حضور ائمه جمعه فرماندهیِ هدایت گرانه است نه مداخله‏‌گرانه و تمام افراد، نهادها و گروه‏‌ها باید نقش امام جمعه را یک "نقش پدرانه" بدانند.

وی پدر یک خانواده را غم‏خوار و دلسوز همه اعضای خانواده توصیف کرد و گفت: پدران در اختلافات، طرفِ اختلاف نمی‌‏شوند بلکه رافعِ اختلاف هستند و جنس فرماندهی امام جمعه از جنس قیادت و جلوداری است، طبیعی است او باید در میدان بیش از همه حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نقطه اصلی در این رزمایش "مسجد محوری" است، اظهار داشت: تمام تلاش‏‌های این حرکت مؤمنانه باید بر محور مساجد شکل بگیرد و حتی المقدور مساجد فعال که دارای ائمه جماعات تلاشگر و برنامه‌‏ریز و پایگاه‌‏های بسیج فعال هستند شناسایی و برای رزمایش بعدی از ظرفیت آنها بهتر از گذشته استفاده شود.

امام جمعه تبریز با اشاره مجدد به موضوع انفاق و احسان در ماه مبارک رمضان از مردم مومن و روزه دار خواست، اگر بنا دارید برای اطعام مومنان افطاری بدهید به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه، هزینه آن افطاری را به تهیه و توزیع اقلام کمک معیشتی به آسیب دیدگان از کرونا اختصاص دهید.

عراق کشوری دقیقه نودی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار کرد: اینکه انتقاداتی به نخست وزیری مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق وجود دارد  یک نوع قضاوت عجولانه و بدون نگاه عمیق و کلان به حوادث است، چراکه  طبق یک تحلیل درست، آمریکا به‌شدت از ساختار عراق به‌خاطر تصدی شیعیان ناراحت است و برای بر هم زدن آن از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.  

وی با بیان اینکه این فرد (مصطفی الکاظمی) اگرچه شخصیت دارای ابهاماتی در سابقه و توانمندی اجرایی خود دارد و با شخصیت‌هایی از قبیل نوری مالکی و عادل عبدالمهدی فاصله دارد ولی به جهت اجماع بین برادران شیعه، برادران تسنن و جریان کردها انجام گرفته است و در حقیقت جریان انتخاب نخست وزیر در مسیر قانونی توسط فراکسیون اکثریت انتخاب شده است تا منجر به حفظ وحدت شود.

نماینده ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: البته این پست و نخست وزیری مصطفی الکاظمی موقتی است و یک سال بیشتر به انتخابات نمانده است.  

وی با تاکید بر اینکه انتخاب در این مرحله قابل قبول بوده و موجب اجماع حزبی، جریانی و استقبال ملی واقع شد، افزود: این انتخابات جریان را برای برون‌رفت از بی‌دولتی ایجاد کرد که البته این انتخابات مورد پذیرش  اکثر ملت‌ها از قبیل جمهوری اسلامی ایران هم واقع شد و در مقابل شکست سناریوی از پیش تعیین شده آمریکا را رقم زد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امید است تا عراق در سال ۲۰۲۰ خود را برای انتخابات سرنوشت‌ساز آماده سازد و مصطفی کاظمی هم بتواند  زودتر از موعود مقرر کابینه خود را معرفی کرده  و کارش را شروع کند.

وی متذکر شد: از آنجایی که عراق کشور اتفاقات دقیقه نودی است و به یک احتمال امکان ناکامی در انتخاب اعضای دولت دارد، از این‌رو عادل عبدالمهدی دیگر فردی است که باید سکان دولت را به مدت یک‌سال بر عهده گیرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول