اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حمایت‌های مالیاتی از فعالان اقتصادی استان سمنان

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را در خصوص حمایت‌های مالیاتی دولت از فعالان اقتصادی تشریح کرد.

حمایت‌های مالیاتی از فعالان اقتصادی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، عباس بی‌نیاز بیان کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفندماه سال 1398 و سه‌ماهه اول سال 1399 برای تأمین لوازم و تجهیزات مصرفی موردنیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، اشخاص مذکور می‌توانند به صورت‌هایی که تشخیص می‌دهند، کمک‌های خود از قبیل مایحتاج عمومی و اختصاصی از قبیل تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی موصوف را تأمین کنند و این کمک‌ها به‌عنوان هزینه قابل‌قبول از درآمد مشمول مالیات آنها کسر خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تأکید کرد: در سال 1399، در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی (‌اعم از اصل مالیات، عوارض و جرائم) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مؤدیان مالیاتی در اجرای ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم به اتمام رسیده باشد و این‌گونه مؤدیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، می‌توانند نسبت به ارائه مهلت جدید پرداخت بدهی به مدت حداکثر سه ماه و تقسیط به مدت 9 ماه و تقسیط فارغ از مهلت سه‌ساله مذکور در ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مواردی که طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، انقضای مهلت زمانی برای اعتراض به اوراق مالیاتی از تاریخ اول اسفند 1398 تا 15 اردیبهشت 1399 باشد، مهلت اعتراض حداکثر تا تاریخ 31 خردادماه تمدید می‌شود.

بی‌نیاز ادامه داد: جرائم پرداخت‌نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب 1381.10.22 به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا 30 آذرماه 1399 بخشوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ لازم‌الاجرا شدن ارزش معاملاتی تعیین‌شده در اجرای مقررات ماده 64 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1394.4.31 برای اجرا در سال 1399 از یک ماه به چهار ماه پس از تاریخ تصویب نهایی کمیسیون تقویم املاک افزایش یافت.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول