اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ترمیم آب‌شستگی دیواره سد کوچک مخزنی روستای «قرن‌آباد» گرگان

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از ترمیم آب شستگی بخشی از دیواره سد کوچک مخزنی روستای «قرن‌آباد» گرگان که در هفته قبل اتفاق افتاده بود، خبر داد.

ترمیم آب‌شستگی دیواره سد کوچک مخزنی روستای «قرن‌آباد» گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، جمشید بهمنی اظهار کرد: این آب شستگی که در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به دلیل بی‌توجهی مجموعه بهره‌بردار سد حادث شده بود، با پیگیری و دستور سرپرست شرکت آب منطقه‌ای، هماهنگی فرمانداری گرگان و تلاش امور منابع آب گرگان و آق‌قلا در تاریخ ۲۸ فروردین ترمیم اضطراری شد و  از مرحله خطر تخریب بیشتر و ایجاد خسارات گذشت و پیگیری جذب اعتبارات برای ترمیم اساسی آن ادامه دارد.

وی از مجموعه بهره‌بردار در روستا خواستار عدم افزایش سطح آبگیری این سد کوچک  تا یک متر مانده به  سرریز شد و از گردشگران خواست از تردد با هرگونه خودروی سبک و سنگین بر روی دیواره سد کوچک مخزنی خودداری کنند.
گفتنی است سد کوچک مخزنی «قرن‌آباد»  با قابلیت کم‌نظیر گردشگری در جنوب شرق روستا ودر مجاورت جنگل با ۶ هکتار وسعت و حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت است و از آب آن برای آبیاری اراضی کشاورزی و شرب دام  استفاده می‌شود.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول