اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اختصاص500 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس/ در هیچ استانی مدرسه خشتی و گلی نداریم

معاون وزیر آمورش و پرورش گفت: ما در هیچ استانی مدرسه خشتی و گلی نداریم و درگذشته بیش از یک هزار مدرسه گلی جمع آوری شد.

اختصاص500 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس/ در هیچ استانی مدرسه خشتی و گلی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهراله رخشانی مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد به رشد چشمگیر اعتبارات نوسازی مدارس لرستان اشاره و اظهار کرد: اعتبارات ملی نوسازی لرستان  سال 98 ،90 میلیارد تومان بود، این در حالی است که این رقم سال ۹۶، ۲۴ میلیارد تومان و سال ۹۷، ۶۶ میلیارد‌تومان بود، یعنی  ما با رشد ۲۷۲درصدی در سال ۹۸مواجه بودیم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات قابل توجه جمع‌آوری بخاری‌های نفتی با علمک گاز بود، برای این مهم سال ۹۶ هفت میلیارد و ششصد تومان بود در خالی که سال ۹۸ به ۷۱ میلیارد‌تومان افزایش پیدا کرد که رقم بسیار قابل توجهی بود.

رئیس سازمان نوسازی کشور ادامه داد: ما سال ۹۸ به طور خاص مشارکت خیرین را در لرستان شاهد بودیم که تحول و اتفاق مثبتی بود.

رخشانی مهر به همایش خیرین سه استان لرستان، خوزستان و گلستان اشاره و گفت: در این گردهمایی  210 میلیارد تومان اعتبار برای سه استان جمع‌آوری و توزیع شد که لرستان با ۹۷میلیارد تومان بیشترین سهم را از منابع خیرین به خود اختصاص داد.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات ستاد بحران مصوبه هیات دولت برای بازسازی مدارس آسیب دیده در مناطق سیل زده 150میلیارد تومان توزیع شد که لرستان با ۶۰ میلیارد تومان رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داد. 

رییس نوسازی مدارس کشور گفت:  از اعتبارات سال ۹۸ و سال ۹۹ ،۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در مدارس کشور اختصاص پیدا کرده است که بخشی از آن‌ مربوط  به هوشمند سازی مدارس است.

معاون وزیر کشور در ادامه به بازگشایی مدارس آسیب دیده از سیل در مهرماه ۹۸ اشاره و بیان کرد:
‌با تلاش شبانه‌روزی مدیران به خصوص نقش چشمگیر استاندار لرستان سیل به فرصتی در حوزه بازسازی مدارس استان تبدیل شد.

رخشانی مهر به حادثه دلخراش تصادف مدیر کل فقید نوسازی لرستان نیز اشاره و گفت: این یک اتفاق ناگوار  برای نوسازی مدارس استان و‌ کشور بود.

وی تقویت آموزش های مهارتی در کشور را یکی از برنامه های نوسازی مدارس کشور عنوان کرد و افزود: مشکل ما در حوزه  هنرستان ها کمبود تجهیزات است و برای رفع این مشکل از محل اعتبارات سال ۹۹ صد میلیارد تومان بین ادارات  نوسازی برای خرید تجهیزات  هنرستان اختصاص پیدا کرده است.

وی در مورد برخی ادعا مبنی بر وجود مدارس خشتی و گلی در لرستان نیز توضیح داد: خیر ما در هیچ استانی مدرسه خشتی و گلی نداریم و درگذشته بیش از یک هزار مدرسه گلی جمع آوری شد.

‌رخشانی مهر تاکید کرد: ما سال ۹۹ در حوزه مدرسه سازی، جذب اعتبارات و‌ جذب منابع خیرین جهش قابل توجهی خواهیم داشت.

وی در مورد افزایش منابع خیرین گفت: سال ۹۷، ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین در امر مدرسه سازی بوده اما این رقم در سال ۹۹ به سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر کشور به استقرار نظام مکان یابی مبنی بر تحولات جمعیت شناسی در سال ۹۹ اشاره و گفت: از این سامانه ۲۰ اردیبهشت رو نمایی خواهد شد.

رخشانی مهر افزود: اطلاعاتی در سامانه ثبت می‌شود و می‌توانیم به کمک آن تشخیص دهیم که احداث مدرسه به لحاظ اقتصادی و فنی مقرون به صرفه است یا نیست.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول