اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

معدوم‌سازی جوجه‌ها نشان داد که مرغداران به مبانی اخلاقی و حقوق جانداران بی‌توجه‌اند

عضو هیأت علمی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: اینکه مرغداران دست به چنین کاری می‌زنند، نشان می‌دهد که آن‌ها بیش‌تر به سود اقتصادی خود توجه دارند و نه تنها به مبانی اخلاقی بی‌توجه‌اند، بلکه به راحتی حقوق جانداران را زیر پا می‌گذارند.

معدوم‌سازی جوجه‌ها نشان داد که مرغداران به مبانی اخلاقی و حقوق جانداران بی‌توجه‌اند

 امیرمحمود حریرچی، جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس با ابراز تعجب از انتشار کلیپ معدوم‌‌سازی جوجه‌های یک روزه در فضای مجازی هم‌زمان با فضای قرنطینه‌خانگی به علت شیوع ویروس کرونا بیان داشت: انتشار چنین کلیپ‌هایی که به دور از اخلاق انسانی است و در این شرایطی که اکثر مردم در قرنطینه‌خانگی به سر می‌برند، موجب افسردگی و اضطراب بیش‌تر جامعه می‌شود.

افشاگری درباره جوجه‌های یک روزه تنها برای ایجاد افسردگی مردم است

وی افزود: معلوم نیست چنین افرادی چه هدف و انگیزه‌ای برای انتشار در چنین اوضاعی دارند. این افشاگری در چنین زمانی تنها برای ایجاد افسردگی و ناراحتی مردم است، اما اساساً‌ این قبیل رفتارها نشان‌دهنده این است که این افراد پایبند به حقوق انسانی و حتی حقوق اولیه حیوان‌ها نیستند.

سود اقتصادی مهم‌تر از حقوق حیوانات است!

حریرچی ابراز داشت: اینکه مرغداران دست به چنین کاری می‌زنند، بیش‌تر به سود اقتصادی و چرخه اقتصادی مرغداری خود توجه دارند. آن‌ها نه تنها به مبانی اخلاقی و حقوقی ـ انسانی توجه ندارند، بلکه به راحتی حقوق جانداران را زیر پا می‌گذارند.

عدم نظارت، منجر به تعدی حقوق حیوان‌ها می‌شود

وی با اشاره به گران بودن خوراک طیور به ویژه برای جوجه‌های یک روزه ادامه داد: جالب است که هیچ گونه کنترلی از سوی نهادی ذیربط انجام نمی‌شود. اگر کنترلی در این زمینه بود، شاهد انتشار چنین کلیپ‌های زجرآوری نبودیم.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه به حقوق حیوانات در بالاترین وجه ممکن لحاظ شده است،‌ تصریح کرد: در این اقتصادی که در جامعه وجود دارد،‌ نه تنها جان انسان‌ها ارزش دارد، بلکه برای جان حیوانات هم ارزشی قائل نیست.

وی گفت: وقتی عدم کنترل در این رابطه وجود دارد، مردم خود پیشقدم شوند و در این امر اجتماعی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول