اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

یک میلیارد بازدید در یوتیوب برای ویدیوی ضد بریتانیایی

ویدیوی سرود ضد بریتانیایی «زامبی» با اجرای گروه «کرَنبِریز» از مرز یک میلیارد بازدید عبور کرد.

یک میلیارد بازدید در یوتیوب برای ویدیوی ضد بریتانیایی

به گزارش خبرنگار موسیقی و رسانه خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، موزیک ویدیوی سرود سیاسی اعتراضی  علیه استعمارگری بریتانیا با عنوان «زامبی»  محصول سال ۱۹۹۴ در یوتیوب به بازدید یک میلیاردی رسید.

«زامبی» سومین ویدیوی دهه ۹۰  و ششمین ویدیوی قرن بیستم میلادی است که به رکورد بازدید یک میلیاردی در یوتیوب دست یافته است.

«باران نوامبر» از گروه «گانز اند راوزز» (تفنگ ها و رُزها) محصول سال ۱۹۹۲، «بویی چون روح جوانی» از گروه «نیروانا» محصول ۱۹۹۱، «فرزند دلبند من» از گروه «گانز اند راوزز»(تفنگ ها و رُزها) محصول سال ۱۹۸۷، «قبولم کن»(Take On Me) از گروه «A-ha» محصول سال ۱۹۸۵ و اثر معروف «حماسه کولی» از گروه «کوئین» به خوانندگی افسانه ای و کاریزماتیک «فردی مرکوری» محصول سال ۱۹۷۵ پنج ویدیوی دیگری هستند که از مرزیک میلیارد بازدید در یوتیوب عبور کرده اند.

 

«کرَنبِریز» اولین گروه موسیقی ایرلندی هستند که به باشگاه یک میلیاردی های یوتیوب می پیوندند. از تاریخ تولید و انتشار تا امسال، ویدیوی «زامبی»  در هر روز به طور میانگین ۱۷۸ هزار بار در یوتیوب بازدید داشته است. در ماه های آخر اعضای این گروه از هواداران خود خواستند تا برای رسیدن به بازدید یک میلیاردی ویدیوی «زامبی» کمک کنند و بالاخره امروز هجدهم آوریل(یکشنبه ۳۰ فروردین۱۳۹۹) از مرز یک میلیارد بازدید گذشت.

«او ریوردان» ترانه این سرود را در اعتراض به بمب باران ارتش جمهوری خواه ایرلند (وابسطه به دولت بریتانیا) در منطقه وارینگتون واقع در شمال غربی انگلستان در ماه مارس سال ۱۹۹۳ که به کشتن دو کودک و زخمی شدن ۵۶ نفر دیگر انجامید، نوشت.

ویدیوی «زامبی» به تهیه کنندگی همکار قدیمی اعضای گروه «کرَنبِریز» تولید شد. این آهنگ یکی از قطعات دومین آلبوم گروه با عنوان «نیازی به بحث و جدل نیست» است که در سپتامبر سال ۱۹۹۴ به صورت تک تراک منتشر شد.

 

موزیک ویدیوی «زامبی» به کارگردانی «ساموئل بایِر» حاوی تصاویری واقعی از خیابان های شهر بلفاست مرکز ایرلند شمالی است که کودکان در حال انجام بازی های جنگی و نیز حاوی تصاویر سیاسی و تاریخی است.

 زمانی که این ویدیو در پاییز سال ۱۹۹۴ منتشر شد ابتدا از سوی بی بی سی به بهانه وجود صحنه های خشن از جمله صحنه ای که کودکان سلاح در دست دارند و از آن استفاده می کنند ممنوع شد. ویدیوی رسمی «زامبی» در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ به صورت اچ دی «pre-HD 4:3 aspect ratio» تولید و در یوتیوب بارگیری(آپلود) شد.

«او ریوردان» در ژانویه سال ۲۰۱۸ پس از آنکه «فرگال لاولر» نوازنده درامز، «نوئل هوگان» نوازنده گیتار و «مایک هوگان» نوازنده بِیس گروه تصمیم به منحل کردن گروه «کرَنبِریز» گرفتند، درگذشت. او تا پیش از مرگ در حال فعالیت با گروه «گرگ های بد» برای بازسازی همین آهنگ «زامبی» بود. پس از مرگ او اما گروه «گرگ های بد» نسخه بازسازی را به اتمام رساند و ۲۵۰ هزار دلار از محل فروش آن را به خانواده او ریوردان اهدا کرد. جالب اینکه این ویدیوی بازسازی شده «زامبی» نیز توانست به بازدید ۳۰۰ میلیونی در یوتیوب برسد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول