اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فائوچی ادعای ترامپ درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را مردود دانست

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید تحقیقات علمی ثابت می‌کند که ویروس کرونا از بدن خفاش به انسان سرایت کرده است.

فائوچی ادعای ترامپ درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را مردود دانست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارشناس ارشد آمریکا در زمینه بیماری‌های واگیردار، ادعاهایی مبنی بر این که ویروس کرونا ممکن است از آزمایشگاه‌های چین شیوع پیدا کرده باشد را رد کرد و نظریه‌ای را که دونالد ترامپ و متحدانش مطرح کرده‌اند، مردود دانست.

به گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف»، دکتر «آنتونی فائوچی» که غیبتش در جلسات توجیهی معمول کاخ سفید در برهه شیوع کرونا نشان می‌دهد، روابطش با ترامپ تیره شده، اعلام کرد بر اساس تحقیقات علمی متقاعد شده که منشا کرونا را باید سرایت این ویروس از بدن خفاش به انسان دانست.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده بود این فرضیه که ویروس از آزمایشگاه به بیرون سرایت کرده «معقول» به نظر می‌رسد و اعلام کرد سازمانهای اطلاعاتی این کشور در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستند.

فائوچی همچنین روز یکشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تصریح کرده بود که اگر آمریکا زودتر اقداماتی را برای مهار «کووید-۱۹» انجام می‌داد، «قطعاً» جان تعداد بیشتری از افراد نجات می‌یافت.

به دنبال اظهارات انتقادی فائوچی از عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مقابله به موقع با شیوع کرونا، ترامپ عصر همان روز یکشنبه، درخواست‌ها برای اخراج فائوچی با هشتگ «فائوچی را اخراج کنید»، ریتوییت و از آن حمایت کرد.

این اقدام ترامپ جنجال زیادی به پا کرد، به طوریکه یکی از سخنگویان کاخ سفید به دنبال آن، تصریح کرد که رئیس‌جمهور «دکتر فائوچی را که مشاور قابل اعتماد رئیس‌جمهور ترامپ بوده و همچنان (مشاور مورد اعتماد ترامپ) باقی خواهد ماند، اخراج نمی‌کند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول