اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جاری شدن امید در روستاهای سیل‌زده جاسک/ پیشرفت خوب ساخت ۲۲۰ واحد مسکونی

فرماندار جاسک گفت: با پیگیری‌های استاندار هرمزگان ۲۲۰ واحد مسکونی در روستاهای سیل زده جاسک توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن درحال ساخت است.

جاری شدن امید در روستاهای سیل‌زده جاسک/ پیشرفت خوب ساخت ۲۲۰ واحد مسکونی

محمد رادمهر بعداز ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند پیشرفت بهسازی روستاها  و ساخت منازل مسکونی روستاهای سیل زده این شهرستان گفت: با پیگیری‌های استاندار هرمزگان اعتبارات لازم برای بهسازی روستاهای سیل زده دیماه ۹۸جاسک اختصاص یافته است.

وی افزود : ستاد بازسازی بنیاد مسکن بلافاصله پس از وقوع سیل در دهستان گابریک جاسک مستقر شد و به فوریت با تجهیز کارگاه مراحل بهسازی معابر روستاها را آغاز و منازل مسکونی در این روستاها درحال ساخت است که در  برخی روستاها، پیشرفت فیزیکی  ۳۰درصدی دارد.

 

فرماندار و رئیس شورای مسکن شهرستان جاسک بیان داشت: سیل  دیماه ۹۸ و طغیان رودخانه‌های فصلی در شهرستان جاسک به ۲۰روستا در بخش مرکزی و لیردف این شهرستان و منازل مسکونی آسیب وارد کرد.

 

وی تشریح کرد:۶۰۳منزل مسکونی مورد ارزیابی این ستاد قرار گرفت که ۱۸۳ واحد  شامل تعمیری و ۳۵۳ واحد شامل طرح معیشتی شدند و همچنین ۲۲۰واحد در دست احداث قرار گرفت.

فرماندار جاسک در این خصوص ابراز داشت: برای رفاه بیشتر شهروندان برای هر واحد‌ تعمیری و معیشتی ۵۰میلیون ریال وام بلاعوض با اعتباری بالغ بر ۲۶میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال در مجموع و برای واحد‌های احداثی ۱۰۰میلیون ریال وام بلاعوض در مجموع ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال اختصاص یافته است.

 

فرماندار جاسک تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کند شدن روند ساخت ساز، طی دو ماه اخیر، مقرر شد تا کار عملیات اجرایی احداث منازل مسکونی روستاییان سیل زده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شود تا فرآیند کار با شروع فصل گرما دوباره دچار کندی نشود.

 

فرماندار جاسک از پیگیریهای معاونت عمرانی استانداری هرمزگان به دلیل نظارت مستمر بر فرآیند اجرا و رفع موانع کاری نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول