اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکست مذاکرات در عدن؛ خط ‌و نشان دولت مستعفی و شورای انتقالی برای یکدیگر

با شکست مذاکرات فرماندهان نظامی دولت مستعفی مورد حمایت ریاض و شورای انتقالی مورد حمایت امارات برای کاهش تنش‌های شدید در جنوب یمن، دولت مستعفی به اقدام نظامی تهدید کرد و شورای انتقالی به «جهاد» فراخواند.

شکست مذاکرات در عدن؛ خط ‌و نشان دولت مستعفی و شورای انتقالی برای یکدیگر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تنش‌ها در جنوب یمن میان نیروهای دولت مستعفی مورد حمایت عربستان و شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات به شدت افزایش یافته است و در همین زمینه نشستی میان فرماندهان دو طرف در اردوگاه ائتلاف سعودی در عدن در جنوب یمن برگزار شد تا با یکدیگر مذاکره کنند.

بر اساس گزارش «البوابه الیمنیه الاخباریه»، فرماندهان نظامی دولت مستعفی در «شقره» استان ابین شامل «عبدالله الصبیحی» فرمانده تیپ ۳۹ زرهی، «سند الرهوه» فرمانده تیپ اول گارد ریاست‌جمهوری، «ابومشعل الکازمی» مدیر امنیت «ابین» و «علی القملی» فرمانده تیپ ۱۰۳ با کاروانی نظامی شامل نیروهای سعودی وارد عدن شدند و به مقر نیروهای ائتلاف رفتند.

طبق این گزارش، در پی اصرار نیروهای هادی برای تسلط بر زنجبار و ادغام نیروهای شورای انتقالی در وزارت دفاع و کشور، مذاکرات شکست خورد.

به دنبال شکست مذاکرات، الصبیحی تهدید کرد که اگر نیروهای اماراتی شروط را قبول نکنند نیروهایش که بالغ بر سه هزار نفر هستند وارد عمل خواهند شد.

طبق گزارش البوابه الیمنیه، خودروهای وابسته به شورای انتقالی در خیابان‌های عدن و زنجبار می‌چرخند و با بلندگو به آماده‌باش و جهاد علیه نیروهای دولت مستعفی که آنها را نیروهای اشغالگر و تروریست می‌نامند، فرا می‌خوانند.

در ادامه این گزارش آمده، نیروهای هادی و حزب «اصلاح» حدود سه هزار نفر هستند که بیش از پنجاه خودروی زرهی و تانک دارند.

شمار نیروهای شورای انتقالی نیز به حدود دو هزار نفر و بیش از سی تانک و خودروی زرهی می‌رسد.

منابع وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات عربی متحده است، ۱حدود دو هفته پیش  اعلام کردند، عربستان سعودی در حال استقرار دوباره آن دسته از نظامیانی است که معروف به حمایت از دولت منصور هادی هستند و آن‌ها را در پادگان‌های تازه‌ احداث عدن و لحج توزیع می‌کند.

دولت منصور هادی بعد از استعفا و فرار از صنعاء پایتخت یمن به عدن گریخت و سال ۲۰۱۵ آن را پایتخت موقت خود انتخاب کرد ولی با شورش نظامیان تحت امر امارات در شهریور گذشته، این پایتخت ساحلی دولت ریاض‌نشین منصور هادی عملاً به دست این نظامیان افتاد و هم‌اکنون منصورهادی دولت بدون پایتخت دارد.

درگیری‌های عدن از تابستان گذشته تا به امروز، به رغم توافق ریاض بین طرفین درگیر، بیانگر اختلافات پنهان دو عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن  یعنی امارات و عربستان سعودی است که بعد از سال‌ها اشغالگری این روزها رو شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول