اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید محلول ضدعفونی‌کننده طبیعی و بی‌خطر در دانشگاه کاشان

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: یکی از اعضای هیأت علمی گروه بیوتکنولوژی این دانشگاه، محلول ضدعفونی‌کننده طبیعی، بی‌خطر و پایدار تولید کرد.

تولید محلول ضدعفونی‌کننده طبیعی و بی‌خطر در دانشگاه کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجید منعم‌­زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای مسؤولیت اجتماعی دانشگاه کاشان در مقابله با کووید۱۹ سید علی حسینی تفرشی عضو هیأت علمی گروه بیوتکنولوژی این دانشگاه، محلول ضدعفونی‌کننده طبیعی، بی‌خطر و پایدار تولید کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان اظهار کرد: این محلول ضدعفونی بر پایه اسیدی و مخلوط با برخی از ترکیبات گیاهی ساخته شده است.

سید علی حسینی تفرشی تولید کننده این محصول در باره آن خاطر نشان کرد: خواص اجزای پایه اسید و ترکیب گیاهی در این محلول کاملا ارگاینک و طبیعی بوده و خواص ضدویروسی و ضدباکتری هر دوی آن‌ها توسط EPA یا سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا و همچنین تعداد زیادی از مقالات علمی مورد تأیید قرار گرفته است.

عضو هیأت علمی گروه بیوتکنولوژی دانشگاه کاشان اظهار داشت: مجموعه گزارش‌های علمی نشان می‌دهد که در صورت کاربرد مناسب، این محلول روی گستره وسیعی از ویروس ها از جمله خانواده کرونا ویروس‌ها مؤثر است.

وی این ترکیب از پایداری نسبتاً مناسبی برخوردار بوده و قابلیت استفاده برای ضدعفونی کردن دست، سطوح و حتی میوه و سبزیجات را دارد و جزء ترکیبات بی خطر شناخته شده است.

به گزارش فارس، مقداری از این محلول با همکاری هیات نخل کاشان تهیه و به صورت رایگان بین عموم توزیع شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول