اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تخفیف 50درصدی معاون علمی ریاست جمهوری برای خرید دستگاه پروتز عصبی

استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری برای خرید دستگاه پروتز عصبی به افراد حقیقی و حقوقی ۵۰ درصد تخفیف می دهد البته به زودی 2عدد از این دستگاه ها
در ۲ مرکز پزشکی در تهران مستقر می شود.

تخفیف 50درصدی معاون علمی ریاست جمهوری برای خرید دستگاه پروتز عصبی

عباس عرفانیان امیدوار استاد گروه مهندسی پزشکی دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران و مجری طرح تولید دستگاه پروتز عصبی حرکتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دستگاه پروتزعصبی بیماران ضایعه نخایی را به حرکت در می آورد، گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری برای خریددستگاه پروتز عصبی به افراد حقیقی و حقوقی ۵۰ درصد تخفیف می دهد البته به زودی ۲عدد از این دستگاه در ۲ مرکز پزشکی در تهران مستقر می شود.

* به زودی ۲ عدد از این دستگاه در 2 مرکز پزشکی در تهران مستقر می شود

وی افزود: به زودی ۲عدد از این دستگاه در ۲ مرکز پزشکی در تهران مستقر می شود تا برای درمان بیماران ضایعه نخایی مورد استفاده قرار گیرد.تمام مراکز توانبخشی می توانند با استفاده از این سیستم به عنوان یک تکنولوژی جدید برای بهبود وضعیت تحرک بیماران خود بهره مند شوند.

*قیمت تمام شده دستگاه پروتز عصبی حرکتی ۷۵ میلیون تومان است 

عرفانیان امیدوار تصریح کرد: قیمت تمام شده دستگاه پروتز عصبی حرکتی که توسط یک شرکت دانش بنیان تولید می شود ۷۵ میلیون تومان است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای افراد حقیقی و حقوقی ۵۰ درصد تخفیف قرار داده است که نهاد ها و افراد شخصی نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

* صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰ درصد قیمت دستگاه پروتز را وام می دهد

استاد  دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در حمایت از تولید این دستگاه داخلی که توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده است به خریداران دستگاه پروتز عصبی ۷۰ درصد قیمت کل دستگاه را به صورت ۳ ساله وام پرداخت می کند.

*با رکاب زدن مداوم در این دستگاه از نارسایی های قلبی و عروقی پیشگیری می شود

وی با اشاره به اینکه این دستگاه پروتز، دومین محصول پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران برای کمک به افراد دارای ضایعات نخاعی است، ادامه داد: این دستگاه به افراد دچار ضایعه نخاعی امکان می دهد تا با رکاب زدن مداوم، از ایجاد عوارض خطرناکی همچون پوکی استخوان، زخم بستر، عفونت های کلیوی و مثانه، نارسایی های قلبی و عروقی و غیره پیشگیری کنند.

* بهبود گام برداشتن در افراد دچار ام اس از فواید دستگاه پروتز عصبی است

عرفانیان خاطر نشان کرد: معکوس سازی روند پوکی استخوان‌ ها و افزایش تراکم استخوان، کاهش اسپاسم، افزایش سطح ران، افزایش مصرف اکسیژن و بهبود عملکرد قلبی و ریوی، افزایش گردش خون و بهبود گام برداشتن در افراد دچار ام اس، پارکینسون و سکته مغزی و بهبود وضعیت روحی و روانی افراد دچار ضایعه نخاعی از جمله فواید این دستگاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول