اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مشاغل پرریسک همچنان اجازه فعالیت ندارند/ بهبود ۳۹۵ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه اصناف و بازاریان باید جهت فعالیت در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند و اگر این کار را نکنند از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد، گفت: مشاغل پرریسک همچنان اجازه فعالیت ندارند.

مشاغل پرریسک همچنان اجازه فعالیت ندارند/ بهبود ۳۹۵ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی صبح امروز به خبرنگاران، با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد استانی کرونا، تمام مشاغل کم‌ریسک و کم‌خطر استان که در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند با رعایت تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اصناف و بازاریان باید جهت فعالیت در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند و اگر این کار را نکنند از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد، بیان داشت: مشاغل پرریسک همچنان اجازه فعالیت ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اماکن مقدس و مساجد تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه همچنان تعطیل خواهند بود، تصریح کرد: فعلا مدارس و دانشگاه‌ها به‌جز مقاطع دکترا تعطیل خواهند بود که البته در مورد رشته‌های مقطع دکترا وزارت علوم تکلیف مشخص است اما درباره رشته‌های این مقطع وزارت بهداشت، معاونت آموزشی دانشگاه توضیخ خواهند داد.

دهقانی همچنین در خصوص آخرین آمار ابتلاء به کرونا در استان، تبیین کرد: از روز اول تاکنون یک هزار و ۹۳۰ مورد آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که از این تعداد یک هزار و ۴۸۰ نفر تست‌شان منفی و ۴۵۰ نفر جواب تست‌شان مثبت اعلام شد.

وی اعلام کرد: از مجموع مبتلایان تاکنون ۳۹۵ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص، ۱۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و جان‌باختگان کرونا در استان تاکنون ۴۲ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تفکیک آمار شهرستانی مبتلایان کرونا در استان، عنوان کرد: از مجموع مبتلایان، ۱۲۷ نفر در بیرجند، ۵۹ نفر در قاین، ۳۸ نفر در زیرکوه، ۱۳۷نفر در طبس، ۲۳ نفر در فردوس، ۲۱ نفر در سرایان، ۱۲نفر در درمیان، ۱۹ نفر در بشرویه، هفت نفر در سربیشه، چهار مورد در نهبندان و سه مورد در خوسف هستند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول