اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۳۰۰۰ نفر در همدان به پویش «بخشش اجاره‌بها» پیوستند/ ذیل قرارگاه مواسات فعالیت خواهیم کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از پیوستن ۳ هزار نفر در همدان به پویش «بخشش اجاره‌بها» در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: آمادگی داریم ظرفیت‌های مردمی خود را در هر حوزه‌ای به سمت قراراگاه مواسات سوق دهیم.

۳۰۰۰ نفر در همدان به پویش «بخشش اجاره‌بها» پیوستند/ ذیل قرارگاه مواسات فعالیت خواهیم کرد

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با شیوع  ویروس کرونا در کشور دو برنامه عملیاتی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شد که در این راستا اقداماتی را انجام دادیم.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در موج اول بیماری با توجه به نیازهایی که در مناطق محروم استان خصوصا مناطق روستایی و حاشیه شهرها احساس می‌شد، مجموعه‌های مردمی مانند هیات‌ها، مساجد، مجموعه مبلغین و طلاب در کمک به شبکه‌های بهداشت متمرکز و سازمان‌دهی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به تولید ماسک و گان و تهیه محلول‌های ضدعفونی و گندزدایی معابر و مواردی از این قبیل توسط مجموعه‌های مربوطه خواستار توجه به این مهم شد.

وی تصریح کرد: موجی از شبهات را در فضای مجازی نسبت به تعطیلی مساجد، هیات‌ها، اجتماعات دینی و بقاع متبرکه شاهد بودیم که انرژی زیادی برای آگاهی در این زمینه صرف شد، ضمن اینکه به منظور اقناع افکار عمومی و شناسایی موثرین و رایزنی و گفت‌وگو با آنها تلاش بالایی صورت گرفت.

نظیری با بیان اینکه در گام دوم مبارزه با کرونا عملیاتی را به نام «معنویت و انفاق» طراحی کردیم گفت: سازمان تبلیغات و شبکه مبلغین وظیفه خود دانست که در حوزه ایجاد نشاط در شبکه‌های اجتماعی و تقویت فضای معنوی جامعه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خاصی نظیر برگزاری جشن‌ها، کاروان‌های شادی، استغاثه به امام زمان(عج) در جشن نیمه شعبان و طراحی هیات‌های مجازی انجام شد افزود: در بخش دوم انفاق، مجموعه هیات‌ها و ظرفیت‌های مردمی مرتبط، موسسات و خانه‌های قرآنی، هیات‌ها، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، مبلغین و ائمه جماعات در کمک به نیازمندان سازماندهی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در قالب جمع‌آوری کمک‌های نقدی و بسته‌های غذایی به نیازمندان پویش «بخشش اجاره بها» با هدایت بزرگان و مشارکت خیرین راه‌اندازی شد گفت: خوشبختانه بالغ بر ۳ هزار مورد بخشش اجاره‌بها را در استان شاهد بودیم که حتی بسیاری از مومنین مایل به اعلام و اطلاع‌رسانی از اقدام نیک خود نبودند.

قربانی بیش از ۱۵۰۰ راس دام 

وی از قربانی بیش از یک‌هزار و ۵۰۰  راس دام در استان در قالب طرح  «هر روستا و هیات یک گوسفند» خبر داد و گفت: این طرح مورد استقبال قرار گرفت به طوری که به عنوان نمونه یک مسجد بیش از پنج گوسفند ذبح کرد.

نظیری با اشاره به اینکه قریب به ۱۰ گوساله در استان قربانی و بین نیازمندان تقسیم شد خاطرنشان کرد: بعد از اینکه قرارگاه مواسات مومنانه امام حسن مجتبی(ع) با مسوولیت نماینده ولی فقیه در استان و دبیری سپاه تشکیل شد دیگر کار مستقل انجام ندادیم تا موازی‌کاری نشود.

وی گفت: بعد از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا فعالیت‌ها را در قالب ستاد مردمی پیش بردیم و امروز نیز با تشکیل قرارگاه برای اینکه کمک‌ها انضباط یابد و اینطور نباشد که یک نفر چند کمک دریافت کند و یک نفر هیچ کمکی، ذیل قرارگاه فعالیت‌ها را ادامه خواهیم داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید به اینکه بعد از تشکیل قرارگاه دیگر هیچ فعالیت مستقلی را تعریف نکرده‌ایم افزود: آمادگی داریم ظرفیت‌های مردمی خود را در هر حوزه‌ای به سمت آن سوق دهیم.

وی نظیری عنوان کرد: در حوزه رصد و شناسایی نیازمندان، جمع‌آوری اقلام و کمک‌های مردمی و توزیع می‌توانیم از ظرفیت خود استفاده و به قرارگاه کمک کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول