اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معارضان تسلیم شده به ارتش سوریه، شرایط اردوگاه «الرکبان» را روایت کردند

به گفته عناصر مسلحی که به تازگی خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‎اند، شرایط اردوگاه الرکبان که به دست آمریکا کنترل می‌شود، فاجعه‌آمیز است.

معارضان تسلیم شده به ارتش سوریه، شرایط اردوگاه «الرکبان» را روایت کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهارشنبه هفته گذشته مرکز آشتی روسیه در سوریه خبر داد که ۲۷ تن از عناصر مسلح در اردوگاه الرکبان با فرار از این اردوگاه، خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند.

در ادامه این افراد اعتراف کردند که نیروهای آمریکایی آن‌ها را برای حمله به تأسیسات نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل سوریه آموزش داده و تجهیزات لازم را در اختیار آن‌ها قرار داده بودند.

خبرگزاری فدرال روسیه با تعدادی از این فراریان به گفت‌وگو نشسته است. «خالد الخضیر» مربی نظامی سابق در پایگاه «التنف» آمریکا به این خبرگزاری گفت که شرایط اردوگاه الرکبان «فاجعه‌آمیز» است.

او افزود: «غذا و داروی کافی به نسبت جمعیت ساکنان اردوگاه وجود ندارد. در شرایطی که همه چیز برای عناصر مسلح مهیا است.» منظور او از عناصر مسلح گروهک «جیش المغاویر» است که از طرف آمریکا مسئولیت تأمین امنیت اردوگاه را بر عهده دارد.

الخضیر در ادامه گفت که به علت نیاز مالی مجبور شده بود به صفوف گروهک «المغاویر» بپیوندد. به گفته وی آمریکا برای هر فرد عادی ۴۰۰ دلار و برای مربیان نظامی ۵۰۰ دلار به صورت ماهانه پرداخت می‌کند.

او گفت که پیش از این تلاش کرده تا خانواده‌اش را از اردوگاه خارج کند اما پول کافی برای این کار نداشته است.

«عید النایف» از دیگر فراریان از این اردوگاه نیز گفت که برای پول در آوردن به گروهک «جیش المغاویر» پیوسته است. او گفت که نیروهای آمریکایی طرز کار با سلاح و مواد منفجره را به وی آموزش داده‌اند.

خبرگزاری فدرال روسیه در ادامه نوشت که گرویدن گروهی از عناصر وابسته به آمریکا به ارتش سوریه، نشان می‌دهد که حتی این عناصر نیز دیگر به وعده‌های آمریکا اعتماد ندارند و به این درک رسیده‌اند که آمریکا از آن‌ها برای مبارزه با مردم سوریه بهره می‌برد.

اردوگاه الرکبان در یک منطقه بیابانی در نزدیکی مرز سوریه با اردن واقع شده که ۱۲ هزار آواره سوری را در خود جای داده است. این اردوگاه در مجاورت پایگاه آمریکایی «التنف» قرار گرفته است و شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کند. سازمان ملل بارها در خصوص نبود ابتدایی‌ترین ملزومات زندگی در این اردوگاه هشدار داده و دولت‌های سوریه و روسیه از اینکه آمریکا مانع خروج آوارگان از این اردگاه می‌شود، اعتراض کرده‌اند.

هفته گذشته مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت پناهندگان از شرایط اردوگاههای «الرکبان» و «الهول» که تحت نظر نیروهای آمریکایی است؛ ابراز نگرانی شدید کرد. به گفته این مرکز هیچ گونه تهمیداتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این اردوگاهها مهیا نیست و از سوی دیگر آمریکا اجازه خروج هیچ فردی را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول