اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

محتوا در حکمرانی فضای مجازی حرف اول را می‌زند

کارشناس ارشد فضای مجازی گفت: حکمرانی در فضای مجازی با راه‌اندازی سرویس ها و خدمات متناسب با شبکه ملی اطلاعات شکل خواهد گرفت و در مرحله بعدی حکمرانی با فضای مجازی میسر می شود که در آن محتوا حرف اصلی را می زند.

محتوا در حکمرانی فضای مجازی حرف اول را می‌زند

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، علیرضا آل داوود مدرس فضای مجازی، پژوهشگر و کارشناس ارشد فضای مجازی و معاون فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفان، در برنامه «هشتگ» رادیو گفت و گو به موضوع کرونا و ضرورت شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: بیش از 4 سال است که برای موضوع زیرساخت های فضای مجازی، مقابله با اخبار جعلی و فیک، ارتقای سواد رسانه ای مسئولان و مردم کشور برنامه ساخته شده است، از این رو به نظر می رسد صدا و سیما نقش خود را به درستی ایفا کرده است، اما برای به نتیجه رسیدن این مسیر باید تلاش های بیشتری در کف میدان صورت می گرفت.

وی با تأکید بر ضرورت نیاز به شبکه ملی اطلاعات برای برقراری نهضت سواد رسانه ای، بیان کرد: مهمترین موضوع در حوزه سواد رسانه ای تأمین زیرساخت است؛ چیزی که علاوه بر ارتقای سواد رسانه ای، بستری برای پیشرفت انقلاب و ایران فراهم می کند و خدمات نوینی در قالب شبکه به مردم ارائه می کند.

این مدرس و پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: حکمرانی در فضای مجازی  با راه اندازی سرویس ها و خدمات متناسب با این شبکه شکل خواهد گرفت و در مرحله بعدی حکمرانی با فضای مجازی میسر می شود که در آن محتوا حرف اصلی را می زند.

آل داوود خاطر نشان کرد: اینجاست که موضوع رهاشدن کاربر در این فضا مطرح می شود و در کنار ضرورت ارتقای سواد رسانه ای  و فضای مجازی، قانون گذاری و سامانه های حافظ فضای خصوصی نیز به شدت احساس می شود.

وی راه اندازه شبکه ملی را وظیفه وزارت ارتباطات دانست و  عنوان کرد: بر اساس سند بالادستی، الزامات شبکه ملی اطلاعات به صراحت بیان شده است و وزارت ارتباطات موظف است با نظارت مرکز ملی فضای مجازی به این مهم دست پیدا کند.

معاون فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفان از گزارشات دولت در زمینه شبکه ملی اطلاعات انتقاد کرد و گفت: سال گذشته دولت از پیشرفت 80 درصدی شبکه ملی اطلاعات خبرداد؛ در حالی که مدیر شبکه ملی فضای مجازی آن را یک گزارش پاورپوینتی خواند  که در اینترنت موجود است.

آل داوود در پایان اظهار داشت: در حوادث آبان ماه سال گذشته آماده نبودن این شبکه کاملا مشخص شد، زیرا در آن زمان ما ناچار شدیم سیستم اینترنت بین المللی را از شبکه خارج و بر روی شبکه ملی اطلاعات قرار بگیریم که نتیجه را دیدیم . در واقع اگر شبکه تا 80 درصد آماده بود ، شاهد مشکلات این چنینی نبودیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول