اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عدم توجه به معنویات از سوی معتادان بزرگ‌ترین بحران جامعه است

دادستان اراک گفت: بر اساس یافته‌ها افرادی که درگیر مواد مخدر می‌شوند، معنویات و مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند و این موضوع، بزرگ‌ترین بحران جامعه است.

عدم توجه به معنویات از سوی معتادان بزرگ‌ترین بحران جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس قاسمی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر زندانیان مواد مخدر صنعتی غفلت کرده و نسبت به مبانی دینی بی‌توجه هستند که می‌‌طلبد این مهم در دستور کار جدی و ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه بسیاری از بانوان شاغل هستند و فرزندان نسل جدید به نوعی رها می‌شوند که این غفلت سبب به وجود آمدن بسیاری از این مشکلات و گرایش و توجه فرزندان به مباحث ناهنجار جامعه می‌شود.

7 هزار نفر عضو NA هستند

فرماندار اراک نیز گفت: بحث مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر در استان در این باره زمانی انجام شده و نسبت به دیگر استان‌ها شرایط حادی گزارش نشده است.

حسین بختیاری بیان کرد: در این راستا تصمیمات منطقی و کارشناسی لحاظ شده و با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در سطح شهر اراک می‌توان اقدامات مناسبی انجام داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون هفت هزار نفر عضو NA هستند لذا می‌طلبد مشوق‌هایی به منظور حفظ پاکی معتادان بهبود یافته در این مراکز فراهم کرد.

فرماندار اراک تاکید کرد: در حال حاضر دو ماه است که معتادان بهبود یافته رها شده‌اند و نگرانی‌هایی در خصوص لغزش دوباره این افراد وجود دارد که انتظار می‌رود به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی دوباره مراکز ترک اعتیاد اقدام شود.

برنامه‌ دستگاه‌ها به زودی ابلاغ می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز بیان داشت: اقدامات و برنامه‌های سال جاری تنظیم شده و از آغاز هفته آتی، متناسب با فعالیت دستگاه‌های ذیربط، ابلاغ خواهد شد.

احمد ملک‌حسینی تاکید کرد: فعالیت مراکز ترک اعتیاد ۱۵ و ۱۶ اسفند و مراکز سرپایی نیز از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تعطیل شده که انتظار  می‌رود تدابیر ویژه‌ای در خصوص بازگشایی برخی از این مراکز طی ده روز آتی اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم فعالیت این مراکز بر اساس شیوه نامه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود و کاهش ساعات کاری و تعداد مراجعین نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

دستگیری ۱۰هزار و ۴۹معتاد مواد مخدر در استان مرکزی

رئیس پلیس مواد مخدر استان مرکزی نیز اظهار داشت: نوع  نگرش این ارگان نسبت به مقوله مبارزه با مواد مخدر، استانی است و اولویت نخست نیز برخورد با خرده فروشان این حوزه است.

احمدرضا چگنی افزود: سال گذشته نسبت به دستگیری ۱۰هزار و ۴۹معتاد مواد مخدر اقدام شد و ۶۴ عملیات برون  استانی و ۲۰عملیات درون استانی در این راستا صورت گرفت.

وی افزود: خوشبختانه در سطح شهر اراک، هیچ مورد کارتن خوابی گزارش نشده است،هرچند در این خصوص به صورت تیمی، معتادان فعالیت داشتند.

رئیس پلیس مواد مخدر استان مرکزی تاکید کرد: در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر باید توسط یک تیم پزشکی اماکن غربالگری مشخص شود.

 ساماندهی معتادان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: جمع آوری، ساماندهی معتادان نیازمند همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی است و باید براساس پروتکل‌های بهداشتی یک اقدام جهادی صورت گیرد.

زهرا امینی افزود: باید بر اساس راهکارهای تخصصی، علمی و پیشگیرانه نسبت به قرنطینه، غربالگری معتادان متجاهر به ویژه در این کرونایی اقدام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول