اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بیست و چهارم آوریل آغاز ماه مبارک رمضان در ازبکستان

رئیس جمهور ازبکستان روز جمعه 24 آوریل (5 اردیبهشت ماه سال 1399) را روز اول ماه مبارک رمضان در این کشور اعلام کرد.

بیست و چهارم آوریل آغاز ماه مبارک رمضان در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بر اساس دستور «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان مسلمانان این کشور از روز جمعه 24 آوریل (5 اردیبهشت ماه سال 1399) به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.

بر اساس این گزارش، در شرایط محدودیت‌های مربوط به مبارزه با کرونا مراسم‌های مربوط به ماه مبارک رمضان ضمن رعایت مقررات قرنطینه در خانه‌ها برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور این کشور به شورای وزرای قره قلپاقستان، استانداری‌های استان‌ها و شهر «تاشکند» و وزارت حمایت از محله‌ها و خانواده‌ها و دیگر سازمان‌های اجتماعی دستور داده که برای برگزاری ماه مبارک رمضان تمام شرایط مورد نیاز را فراهم کنند.

پیشتر اداره مسلمانان ازبکستان از تمام مسلمانان درخواست کرده بود که در ماه مبارک رمضان نماز تراویح و ختم قرآن را در خانه ادا کنند.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 2 هزار و 60 مسجد فعال است.

هم‌اکنون در ازبکستان 2 هزار و 238 سازمان دینی متعلق به پیروان 16 دین مختلف به ثبت رسیده است که 2 هزار و 64 نهاد دینی که معادل 94 درصد این سازمان‌ها می‌باشد مربوط به مسلمانان است. همچنین 157 نهاد دینی مسیحی، 8 نهاد یهودی و معبد بودا فعالیت می‌کنند.

ازبکستان با بیش از 34 میلیون و 2 هزار نفر جمعیت پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی است که اکثریت مردم آن‌ را مسلمانان اهل سنت تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول