اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دفاع مقتدرانه سپاه در جنگ با کرونا؛ از حضور همه‌جانبه در وطن تا حمایت از هم‌وطن

معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از حضور همه جانبه نیروها در جبهه مقابله با کرونا خبر داد و گفت: تاکنون اقدامات متعددی در راستای جلوگیری از بیماری کرونا توسط سپاه استان صورت گرفته است.

دفاع مقتدرانه سپاه در جنگ با کرونا؛ از حضور همه‌جانبه در وطن تا حمایت از هم‌وطن

محسن رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به فعالیت‌های مختلف سپاه لرستان برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: سپاه استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با بسیج همگانی نیروها اقدامات مختلفی را جهت کنترل این بیماری به کار گرفت.

 

تولید بیش از 3 هزار محتوای مجازی

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی تاکنون بیش از 2 هزار و 314 پوستر، 394 فیلم، 299 نماهنگ و 4 موشن گرافی با محتوای آموزشی برای عموم مردم جهت کاهش استرس و بار روانی کرونا تولید شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به پایش و رصد 437 عملیات روانی طی دو ماهه گذشته در سطح استان اشاره و تصریح کرد: 43 برنامه مختلف نیز در راستای القای امیدآفرینی و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری اجرایی شده است.

همکاری 502 تیم غربالگری سپاه با علوم پزشکی

رشیدی با اشاره به همکاری سپاه استان با دانشگاه علوم‌پزشکی برای غربالگری مناطق مختلف، افزود: بیش از 28 هزار بسیجی در قالب 502 تیم، غربالگری را در سطح استان با اولویت مناطق محروم و حاشیه‌ای عملیاتی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای تولید ماسک و لباس محافظتی برای کادر درمان، 13 کارگاه در نواحی مختلف استان راه‌اندازی شد، گفتنی است که روزانه بین 50 تا 60 هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید و تحویل علوم پزشکی می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به ایجاد نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در استان، گفت: همچنین 20 پزشک متخصص، 110 پزشک عمومی،  112 پرستار و 89 نفر در دیگر حوزه‌ها همچون بهورز از مجموعه سپاه برای کنترل و درمان بیماری با دانشگاه علوم‌پزشکی همکاری دارند.

 

ضدعفونی مناطق مختلف به کمک 2 هزار و 957 گروه بسیجی

رشیدی همچنین به ضدعفونی و گندزدایی مستمر مناطق مختلف شهرهای استان با اولویت نقاط پرخطر و آلوده توسط 2 هزار و 957 گروه بسیجی طی روزهای اخیر اشاره و بیان کرد: ضدعفونی وسایل حمل‌ونقل عمومی و مراکز خرید از دیگر اقدامات گروه‌های بسیجی بوده است.

وی، شناسایی محتکران وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده را از دیگر رسالت‌های سپاه استان برشمرد و گفت: در همان روزهای نخست 6 محتکر   توسط نیروهای بسیجی شناسایی شدند و بالغ بر 35 هزار ماسک از آن‌ها کشف و پس از طی مراحل قانونی، تحویل علوم‌پزشکی شد، ضمن اینکه در روزهای بعد نیز این شناسایی‌ها ادامه داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده، هیچ فوتی بر اثر کرونا بدون غسل به خاک سپرده نشد، گفت: 11 تیم غسال متشکل از طلاب و گروه‌های جهادی برای تطهیر و خاکسپاری سازماندهی و به نقاط مختلف استان فرستاده شدند.

 

تولید روزانه 60 هزار ماسک و توزیع بیش از 28 هزار بسته معیشتی

رشیدی ادامه داد: 765 گروه 5 تا 10 نفره از بسیج سازندگی برای تولید ماسک در کارگاه‌های مختلف حضور داشتند، ضمن اینکه برخی از این افراد نیز در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده جهت گندزدایی و ضدعفونی مستقر شده بودند.

وی از توزیع 28 هزار و 808 بسته معیشتی شامل برنج و گوشت سفید و قرمز و همچنین 29 هزار بسته بهداشتی طی روزهای اخیر بین مردم نیازمند استان خبر داد.

معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان داشت: 910 قلم مختلف جهیزیه برای زوج‌های نیازمند جهت حمایت از اصنافی که به دلیل کرونا ضرر اقتصادی دیده‌ بودند، خریداری و در بین آن‌ها توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/85018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول