اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز عملیات آسفالت‌ریزی در معابر شهر زنجان/ حفاری در شهر زنجان تا 6 سال ممنوع می‌شود

معاون امورزیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان از آغاز آسفالت‌ریزی در معابر شهری خبر داد و گفت: در این مدت حدود 80 تا 100 هزار تن آسفالت‌ر یزی انجام و پس از آن تا 6 سال اجازه حفاری داده نخواهد شد.

آغاز عملیات آسفالت‌ریزی در معابر شهر زنجان/ حفاری در شهر زنجان تا 6 سال ممنوع می‌شود

داوود نوری امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اختصاص 34 میلیارد تومان برای بحث آسفالت در بودجه سال جاری شهرداری زنجان اظهار کرد: در همین راستا پیگیر مشخص کردن پیمانکار برای انجام عملیات آسفالت‌ریزی هستیم.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان افزود: با توجه به اینکه وضعیت معابر مناسب نیست، امور مربوط به آسفالت با شدت و ظرفیت کار بیشتری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انجام امور مربوط به آسفالت در مرحله انتخاب پیمانکار است، اضافه کرد: در تلاش هستیم از پیمانکاران با گرید خوب و آنهایی که سوابق خوبی دارند استفاده شود.

نوری با اشاره به اینکه برنامه شهرداری برای آسفالت‌ریزی مربوط از پنجم اسفند سال قبل آغاز شده و تا 31 فروردین امسال حدود 3 هزار و 100 تن آسفالت ریخته شده است، گفت: در این مرحله نیز که تا شهریورماه ادامه خواهد داشت، حدود 80 تا 100 هزار تن آسفالت‌ریزی انجام خواهد شد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان افزود: دلیل برنامه‌ریزی برای اتمام عملیات تا پایان شهریور نیز این است که عملا در فصل پاییز زنجان دارای شرایط کار برای آسفالت‌ریزی نیست.

وی با بیان اینکه در انجام این عملیات برای زیرسازی برخی از معابر از  بتن الیافی و آر سی سی به جای آسفالت استفاده خواهد شد، گفت: این پروژه چون جدید است در چند نقطه از شهر از آن استفاده خواهد شد.

نوری با اشاره به اینکه بخش اعظمی یعنی 60 درصد از آسفالت‌گیری مربوط به لکه‌گیری خواهد بود، تصریح کرد: از این بخش 40 درصد نیز روکش خواهد بود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان با بیان اینکه آسفالت‌ریزی معابر با اولویت معابر اصلی انجام خواهد شد، اضافه کرد: البته در آسفالت‌ریزی معابری که تاسیسات شهری آن کامل شده باشد، اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انجام آسفالت استعلام لازم از شرکت‌‎های حفاری انجام می‌شود که هر نوع برنامه توسعه شهری و تاسیسات و تعمیرات دارند را انجام دهند، گفت: پس از این اتفاق آسفالت‌ریزی انجام خواهد شد، چرا که پس از انجام این اقدامات تا پنج یا 6 سال اجازه حفاری به هیچ ارگان و نهادی نخواهیم داد.

نوری با اشاره به اینکه اغلب مشکلات مربوط به حفاری مربوط به شرکت آبفا است که نامه مربوط درباره انجام به تعهدات به این شرکت داده شده است، گفت: امیدواریم با آسفالت‌ریزی امسال کمترین مشکلات را در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول