اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز یک «رزمایش» با طعم شیرین مهرورزی/ نمایش فرهنگ اسلامی در رزمایش کمک «مؤمنانه»+عکس

بیانات مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از واژه «رزمایش» بیانگر آن است که اقدامات خیرخواهانه مردم و کمک آنان به یکدیگر را باید به جهان مخابره کنیم چراکه برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه بیانگر غنای فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی است.

آغاز یک «رزمایش» با طعم شیرین مهرورزی/ نمایش فرهنگ اسلامی در رزمایش کمک «مؤمنانه»+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هنگامی که در جهان بر سر دستکش و ماسک نزاع در می‌گیرد، ملت ایران همچون گذشته صفات نوع دوستی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

بیانات رهبری و بهره‌گیری از واژه «رزمایش» بیانگر آن است که اقدامات خیرخواهانه مردم و کمک آنان به یکدیگر را باید به جهان مخابره کنیم چراکه برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه بیانگر غنای فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی و زوال فرهنگ منحط غربی است.

مراسم افتتاحیه قرارگاه خدمت‌رسانی مواسات و خدمت مؤمنانه مردم هرمزگان صبح امروز در مسجد جامع شهر بندرعباس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس و سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برگزار شد.

این اقدام در راستای تحقق فرمان امام‌المسلمین رهبر فرزانه انقلاب در روز نیمه‌ شعبان جهت حضور مؤمنانه مردم عزیز ایران در رزمایش نیکوکاری در آستانه ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

قرارگاه همدلی و مواسات در استان هرمزگان با حضور نهادها و گروه‌های ذی‌ربط زیر نظر امام جمعه بندرعباس تشکیل شده است لذا به همین منظور مردم هرمزگان می‌توانند جهت پرهیز از موازی‌کاری کمک‌های مالی خود را از طریق شماره حسابی که توسط این ستاد اعلام می‌گردد، واریز نموده و کمک‌های غیرنقدی خود را در بندرعباس نیز به این ستاد واقع در مسجد جامع بندرعباس تحویل نمایند تا بین نیازمندان در ماه شریف رمضان تقسیم شود. ضمناً قرارگاه‌های شهرستانی نیز زیر نظر ائمه محترم جمعه تشکیل شده است.

*قرارگاه کمک «مؤمنانه» چشمه‌سار جوشان معرفت است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعبادی‌زاده صبح امروز در افتتاحیه قرارگاه خدمت‌رسانی مواسات و خدمت مؤمنانه مردم هرمزگان در مسجد جامع شهر بندرعباس، اظهار کرد: قرارگاه خدمت‌رسانی مؤمنانه همچون درختی است که  روز به روز رشد یافته و تنومندتر می‌شود و از میوه‌های شیرین این قرارگاه کسانی که بهره خواهند برد  که خداوند به آن‌ها نظر دارد.

وی افزود: این کمک‌های مردمی توسط  موسسات خیریه، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند دستگاه دیگر جمع آوری شده است  و این ارزاق به نیازمندان عفیفی خواهد رسید که نیازمند هستند اما محال است که برای نیاز خود به دنبال کسی بروند و بی‌شک با برآورده کردن نیاز این نیازمندان و جلب رضایت آن‌ها، خداوند نیز از ما راضی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به جمله‌ای از مرحوم فاضل لنکرانی اشاره و عنوان کرد: مرحوم فاضل لنکرانی در زمان حیات خودش جمله‌ای دارد که می‌گوید؛عصاره دین را در یک جمله و در نیم قرن تحقیق فهمیدم و این که در دنیا به  واجبات عمل کرده، محرمات را ترک کنیم و هرچه می توانید به مردم خدمت کنید.

فرمانده قرارگاه خدمت رسانی مواسات و خدمت مومنانه در هرمزگان ابراز کرد: مومن در این دنیا باید به کم راضی نشود و  در اعمال بهترین عمل و در کار نیز، بهترین کار را انتخاب و انجام دهد و بی شک در این روزها، کمک کردن به مردم افضل العمال است.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: ما در آینده رزمایش نخواهیم داشت بلکه به تناسب شرایط از جمله، سیل، زلزله، حوادث غیرمترقبه و... حهت کمک مردم رزمایش‌ها خواهیم داشت و این رزمایش مومنانه با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، پایان نخواهد یافت و در واقع شروعی است برای انجام و ساماندهی هرچه بهتر کار خیر و کمک به محرومان استان.

عبادی‌زاده بیان کرد: این قرارگاه متعلق به همه مردم و درواقع مردم صاحبان آن هستند است و ما مسئولین همگی پادو آن هستیم و بی شک هرچه مردم در این حرکت مشارکت و این درخت قرارگاه مومنانه را آبیاری کنند،  این شجره، رشد بهتری خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به این که رسانه های بیگانه و ضد انقلاب سعی در تضعیف نقش نهاد‌های وابسته به رهبری در زمان بیماری کرونا داشته اند، اظهار کرد: در زمان بیماری کووید ۱۹و از همان روزهای آغازین نهادهای زیرنظر رهبری، جان بر کف پای کار بوده‌اند و دوشادوش سایر نهادهای مردمی  و دولتی در مبارزه با این بیماری، جهادگرانه مبارزه می کنند.

*توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان در هرمزگان

سردار اباذر سالاری پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه در مسجد جامع شهر بندرعباس با گرامیداشت سالگرد تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیرو فرمایش مقام عظمای ولایت جهت مشارکت در امر کمک‌های مومنانه به افراد آسیب پذیر، قرارگاهی به نام خدمات رسانی مواسات و خدمت مومنانه به مردم هرمزگان با محوریت ائمه جمعه در سراسر استان هرمزگان و به فرماندهی حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده محترم ولی فقیه در هرمزگان تشکیل شده است.

وی افزود: قرارگاه خدمت رسانی مواسات و خدمت مومنانه شامل ۱۷ کارگاه‌های مختلفی است که هر کدام از این کارگاه‌ها گوشه‌ای از این کار خداپسندانه را انجام داده‌ و امید است با انجام این رزمایش مومنانه  بخشی از خسارت‌هایی که بیماری کرونا به اقشار آسیب پذیر وارد کرده است، جبران شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) اظهار کرد: قریب به ۱۰۰ هزار بسته معیشتی طی دو مرحله تا پایان ماه مبارک رمضان در سراسر استان هرمزگان بین نیازمندان و افراد صاحب مشاغلی که به دلیل بیماری کووید ۱۹ در چند ماه گذشته متضرر شده اند، توزیع خواهد شد تا بتواند کمک هرچند کوچکی به آنان برای عبور از این شرایط باشد.

سردار سالاری ابراز کرد: شناسایی این افراد آسیب پذیر از بیماری کرونا توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، پایگاه‌های بسیج و ائمه محترم جماعات در مساجد انجام شده است که توسط همکاران و بسیحیان  این ارزاق در اسرع وقت بین آنها با رعایت کرامت انسانی این عزیزان، توزیع خواهد شد.

دبیر قرارگاه مواسات و خدمت مومنانه در هرمزگان عنوان کرد: مرحله اول این قرارگاه مومنانه از نیمه شعبان جهت آماده سازی ارزاق شروع  شده است و توزیع این بسته‌های معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که سپاه در کنار این قرارگاه در خدمت همه‌جانبه به منظور کاهش خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و از جمله در هرمزگان، صدها برنامه مختلف امدادی، ضدعفونی، همکاری مشترک با دیگر دستگاه‌ها و اقدامات خیرخواهانه صورت گرفته است.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول