اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم تبدیل امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر به‎عنوان گفتمان در جامعه

فرمانده سپاه اقلید اجرای امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر را وظیفه‌ای همگانی خواند و اظهار داشت: امربه‎معروف و نهی‎‌ازمنکر باید در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

لزوم تبدیل امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر به‎عنوان گفتمان در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سرهنگ پاسدار مهدی صالحی بعدازظهر امروز در جلسه شورای امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر شهرستان که با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و برخی از مسؤولان شهرستانی در فرمانداری برگزار شد، از عدم پیگیری، اجرا و توجه جدی به مصوبات جلسه شورای امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر انتقاد کرد و گفت: در عرصه امربه‌معروف تنها به برگزاری جلسه اکتفا نشود بلکه جهت اجرای تصمیم‌های اتخاذ شده، باید برنامه‌ریزی کرد.

وی اجرای امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر را وظیفه‌ای همگانی خواند و اظهار داشت:  امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر باید در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

صالحی با بیان اینکه باید به اهمیت و جایگاه امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر توجه شود، عنوان داشت: باید اقدامات شورای امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر به اندازه نیاز جامعه بوده و به صورت مستمر صورت گیرد تا تأثیرگذار باشد.

وی امربه‌معروف و نهی‎از منکر را واجب فراموش‎شده خواند و بیان کرد: این امر باید از اداره‌ها و نهادها شروع شود چرا که تکریم ارباب رجوع یکی از انواع امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر است.

فرمانده سپاه اقلید همچنین خواستار حمایت قضایی و انتظامی از امران به معروف و ناهیان از منکر شد.

در ادامه مراسم، دادستان اقلید نیز با بیان اینکه متأسفانه این واجب در جامعه فراموش شده است، تصریح کرد: تنها در خیابان نباید به دنبال امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

امیرحسین انصاری‌فر افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمام عرصه‎ها باید مورد توجه قرار گیرد تا به تذکر لسانی در خیابان‎ها کشیده نشود.

وی کم‌کاری، عدم توجه به حقوق ارباب رجوع و بیت‌المال و را نمونه‎هایی از منکرات در اداره‌ها خواند و گفت: کم‌فروشی و گران‎فروشی نوعی منکرات در بازار است که باید پیرامون آن چاره‌اندیشی شود.

دادستان اقلید ضمن تقدیر از نهادهای فرهنگی و آموزشی بیان کرد : با وجود اقدامات صورت گرفته، بازدهی خاصی در زمینه امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر وجود ندارد.

انصاری‌فر تصریح کرد: مردم باید اجرای معروف را ببینند تا به سمتش رفته و از منکر بپرهیزند.

وی تأکید کرد: طبق قانون، حمایت از امران به معروف و ناهی از منکر وظیفه است و در تحقق این امر کوتاهی نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول