اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا در جهان| بیش از ۱۷۰۰۰ فوتی در انگلیس، بالغ بر ۸۰۰ هزار مبتلا در آمریکا

تلفات ویروس کرونا در جهان سه‌شنبه هم ادامه یافت و در انگلیس شمار فوتی‌ها به بیش از ۱۷۰۰۰ نفر رسید.

کرونا در جهان| بیش از ۱۷۰۰۰ فوتی در انگلیس، بالغ بر ۸۰۰ هزار مبتلا در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آمار تلفات کرونا در برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا، انگلیس و ترکیه کماکان نگران کننده است به طوری در انگلیس در شبانه روز گذشته  828 تن بابت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» آمار کشته شدگان کرونا در انگلیس در شبانه روز گذشته از مرز 17 هزار تن عبور کرد. به گفته مقامات انگلیس در 24 ساعت گذشته 4031 تن دیگر به کرونا مبتلا بودند، شناسایی شدند.اینک در انگلیس در مجموع 17337 نفر بابت ابتلا به کرونا درگذشته اند. در این کشور تاکنون 129044 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس تازه ترین داده‌های وبگاه «ولدو میتر» در آمریکا در شبانه روز گذشته 1149 نفر بابت کرونا جان باختند. تاکنون در ایالات متحده 43663 نفر به دلیل کرونا جان باخته اند. این کشور با رقم کلی 803575 نفر ابتلا به کرونا در صدر جدول کشورهای جهان از لحاظ شمار مبتلایان و فوتی‌ها قرار دارد. 

در اسپانیا از کشورهای بسیا درگیر با کرونا در اروپا نیز در شبانه روز گذشته 430 نفر بابت ابتلا به کرونا جان باختند. این کشور امروز از شناسایی 3986 تن دیگر مبتلا به ویروس کرونا خبر داد. تاکنون 204178 نفر در اسپانیا به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند.

ایتالیا نیز سه شنبه از مرگ 534 تن دیگر بابت کرونا خبر داد. در ایتالیا در شبانه روز گذشته 2729 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند. تاکنون در این کشور 183957 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

بلژیک نیز حال و هوای چندان خوشی بابت کرونا ندارد. در این کشور اروپایی تاکنون 40956 تن به کرونا مبتلا شده و نزدیک به 6 هزار نفر جان باخته اند که 170  مورد فوتی  آن در شبانه روز گذشته بوده است.

هلند، دیگر کشور اروپایی نیز سه شنبه از مرگ 165 تن بابت ابتلا به کرونا خبر داد. در هلند تاکنون 3916 نفر بابت ابتلا به کرونا درگذشته اند.  در این کشور در مجموع 34134 نفر به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند.

 

روسیه نیز سه شنبه اعلام کرد که در شبانه روز گذشته 5642 نفر به کرونا مبتلا شده اند. این کشور از مرگ 51 تن بابت ابتلا به کرونا خبر داد. مجموع فوتی های ناشی از کرونا در روسیه تاکنون 456 تن اعلام شده است.

ترکیه نیز مطابق روزهای گذشته آمار نگران کننده ای اعلام کرد. ترکیه در سه شنبه از مرگ 119 نفر بابت کرونا و ابتلای 4611 نفر دیگر به این ویروس مهلک خبر داد. در ترکیه تاکنون 95591 تن به کرونا مبتلا شده اند.

عربستان سعودی، کشور واقع در خاورمیانه نیز سه شنبه اعلام کرد که 1147 تن دیگر به کرونا مبتلا شده اند. این کشور مدعی شده در شبانه روز گذشته تنها 6 تن بابت ابتلا به ویروس کرونا درگذشته اند که عجیب به نظر می رسد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز سه شنبه شب در توییتی هشدار دهنده نوشت، بیماری کووید19- تا خاتمه سال 2020 قادر است 256 میلیون نفر در جهان را با گرسنگی حاد مواجه کند.

وی در این توییت نوشت: «ابزار و دانش لازم برای رفع گرسنگی و سوء تغذیه را داریم. آنچه ما نیاز داریم اراده و تعهد سیاسی است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول