اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آغاز طرح ارتقای بقعه شاهزاده حسین(ع) همدان به سایت گردشگری مذهبی

مسوول پیگیری امور بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) در همدان از آغاز طرح ارتقای بقعه شاهزاده حسین(ع) به سایت گردشگری مذهبی خبر داد و گفت: به لحاظ نما و سبک معماری نیز فضای درخور و شایسته برای بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) تعریف شده است.

آغاز طرح ارتقای بقعه شاهزاده حسین(ع) همدان به سایت گردشگری مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پس از اعلام خبر آغاز طرح ارتقای بقعه شاهزاده حسین(ع) همدان به سایت گردشگری مذهبی که قرار است در مرحله نخست املاک و بناهای موجود در محدوده این طرح تملک شود برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ مسوول پیگیری امور بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) در همدان رفتیم.

فرهاد فرزانه در این زمینه اظهار کرد: با توجه به جایگاه و شان بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع)؛ عموی بلافصل امام زمان(عج)، استاندار همدان طی برگزاری جلساتی به این نتیجه رسید که باید این بقعه متبرکه جایگاه واقعی خود را پیدا کند بنابراین نیاز به تهیه طرح مناسب و درخور است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ساماندهی ورودی‌های بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) است گفت: در حال حاضر موضوعات حقوقی نظیر مالکیت عرصه و اعیان بین بقعه شاهزاده حسین(ع) و بانک ملی وجود دارد که البته آراء حقوقی نیز صادر شده است.

مسوول پیگیری امور بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) در همدان خاطرنشان کرد: ماه‌های اخیر وزیر اقتصاد بازدیدی از این بقعه داشت و آنجا با رئیس بانک ملی در راستای حل آراء حقوقی این موضوع تفاهم‌نامه‌هایی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با حساسیتی که استاندار همدان دارد و پیگیری معاون عمرانی ایشان و آقای حاجی‌بابایی؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس و همکاری بانک ملی، اداره اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری کار به خوبی پیش می‌رود و قرار است اقدامات لازم صورت گیرد.

فرزانه تصریح کرد: بعد از اینکه طرح کامل و تصویب شد که البته طرح مقدماتی آماده شده به صورت فازبندی شده طوری اجرا خواهیم کرد که هم مغازه‌های اطراف امامزاده کیفیت بهتری داشته باشند و هم فضاهای باز و پیرامونی و صحن‌هایی برای شاهزاده حسین(ع) طراحی شود.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ نما و سبک معماری نیز فضای درخور و شایسته برای بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) تعریف شده که در این راستا استاندار پیگیری لازم را انجام می‌دهد.

مسوول پیگیری امور شاهزاده حسین(ع) در همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اتفاقی برای بانک ملی می‌افتد؟ گفت: ما در راستای آراء حقوقی و احکامی که دادگستری صادر می‌کند حرکت می‌کنیم و به دنبال این هستیم با تفاهمی شاهزاده حسین(ع) را به جایگاه واقعی برسانیم که خوشبختانه این در حال تحقق است.

وی تاکید کرد: هدف این است فضایی ایجاد شود که علاوه بر اینکه شان شاهزاده حسین(ع) حفظ می‌شود، نقش فرا استانی و ملی نیز اجرا و این بقعه متبرکه به عنوان جاذبه توریست مذهبی در سال‌های آینده حتی به اقتصاد گردشگری مذهبی استان کمک کند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول