اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طراحان اصلاح قانون انتخابات چه جوابی برای گرفتاران مشکلات کرونا دارند؟

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خطاب به طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات گفت:‌ شما برای مردمی که گرفتار مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا هستند چه پاسخی دارید؟ بیش از این تیر خلاص به مجلس دهم نزنید.

طراحان اصلاح قانون انتخابات چه جوابی برای گرفتاران مشکلات کرونا دارند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: این طرح دو فوریتی شامل یک تبصره الحاقی بود اما کمیسیون شوراها این تبصره الحاقی را به قانونی مطول تبدیل کرد که بررسی آن چندین جلسه صحن علنی را خواهد گرفت این در حالی است که طرح‌ها و لوایح مهمتری در دستور کار صحن علنی قرار دارد.

وی خطاب به طراحان این طرح، تصریح کرد: شما برای مردمی که گرفتار مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا هستند چه پاسخی دارید؟ بیش از این تیر خلاص بر مجلس دهم نزنید.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: شما فکر می‌کنید در صورت تصویب نهایی این طرح، شورای نگهبان به وظیفه خود عمل نخواهد کرد؟ خیر، شورای نگهبان از طریق گزارش‌های مردمی به وظیفه خود عمل می‌کند اما مراجع چهار گانه، مسلوب الاختیار خواهند شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اصلی اینجاست که شورای نگهبان به خاطر گزارش‌های وسیعی که به این شورا واصل می‌شود و تعداد زیاد داوطلبان انتخابات مجلس زمان کافی برای رسیدگی به گزارش‌ها ندارد، باید فرآیند بررسی صلاحیت و فرآیند انتخابات از هم جدا شود تا حداقل یک سال به شورای نگهبان فرصت به رسیدگی به صلاحیت‌ها داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول