اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تلاش برای بهره‌برداری بیش از یک‌هزار واحد و طرح‌ صنعتی نیمه تمام

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران پیشرفت فیزیکی طرح‌های نیمه تمام را بالای ۸۰درصد اعلام کرد و گفت: بهره‌برداری بیش از یک‌هزار واحد و طرح‌ صنعتی نیمه تمام موجود می‌تواند نوید خوبی برای جهش تولید در کشور باشد.

تلاش برای بهره‌برداری بیش از یک‌هزار واحد و طرح‌ صنعتی نیمه تمام

صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: نمونه عملی جهش تولید در تأمین مایحتاج عمومی مردم شامل موادغذایی و نیازمندی‌های روزانه و مواد بهداشتی در ابتدای سال رقم خورد و این توانمندی صنعت و تولید کشور را نشان داد که قطعاً جهش تولید امسال در کشور محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: سند جهش تولید شهرک‌های صنعتی استان تهران به عنوان اولین دستگاه اجرایی در کشور تدوین شد که تمام منابع و برنامه‌های ما را محقق کند و اینکه مردم در زندگی روزمره‌شان بتوانند تأثیرات خیلی خوب و مثبت جهش تولید را ببینند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران طرح‌های صنعتی نیمه تمام استان تهران را در حدود ۱۵۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته باید ۸۰درصد این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد یعنی یک اقدام عملی جهش تولید در واحدهای صنعتی که با زیر ظرفیت کار می‌کنند شناسایی شده است.

پرنیان کمک به افزایش زیرساخت‌ واحدهای صنعتی شامل آب، برق و گاز است و پیگیری ویژه در این سال برای به وجود نیامدن مشکلی در این زمینه را دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در شال جاری ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب تأمین خواهد شد که در واقع پایه جهش تولید در حوزه زیرساختی باشد و ۱۵۰ مگاوات برق پیش‌بینی شده است و پیگیر هستیم هفت پست ۶۳ کیلو وات را که نیازمندی‌های صنعتی استان تهران را تأمین کند در دستور کار قرار گرفت که مقدمات آن از سال گذشته فراهم شده است.

وی با بیان اینکه یک عقد قرارداد سال گذشته در این زمینه داشتیم و امیدواریم بتوانیم امسال هم ۷ قرارداد جدید را به منسه ظهور برسانیم، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه نرم افزاری انجام شد امیدوارم بتوانیم به توانمندی واحدهای صنعتی و آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و مدیریتی و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان کرد: با پیش‌بینی افزایش صادرات و برندسازی واحدهای صنعتی و کمک‌هایی که به رشد شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی می‌شود همه این اقدامات دست به دست هم خواهند داد تا بستر جهش تولید که در کشور آماده است حتماً محقق شود.

پرنیان با اشاره به اینکه با رصد مشکلات اعتبارات زیرساخت‌های  شهرک‌های صنعتی دو برابر شد، تأکید کرد: جلسات متعددی با صنعتگران و تشکل‌های صنعتی و شرکت‌های خدماتی، اتحادیه‌های تولیدی و دست‌اندرکاران تولید استان گذاشتیم که چه کنیم تا جهش تولید در کشور اتفاق بیافتد.

وی به ۷ محور اصلی برنامه و ۴۰ برنامه که وزارت صنعت، معدن و تجارت تبیین کرده است اشاره کرد و گفت: برای اقتصاد بدون نفت در سال جاری امیدوار و خوش‌بین هستیم اما در شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی دشمنان نظام اسلامی قرار داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران تولید داخلی سال گذشته را ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برشمرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و سایر اقدامات امسال این عدد قطعاً بالاتر خواهد رفت.

پرنیان با بیان اینکه برای واحدهای صنعتی که تعطیل شده بود برنامه داریم تا دوباره به چرخه تولید بازگردند، اضافه کرد: مشکلات عمده تولید و درخواست‌های صنعتگران در ۷ محور تدوین و پیگیری شده است و از مراجع مختلف پیگیر هستیم که جهش تولید صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی نمودن فاز توسعه که تا یک ماه دیگر آماده پذیرش سرمایه‌گذار خواهد بود بتوانیم ۶ برابر سال گذشته پذیرش سرمایه‌گذار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران پیشرفت فیزیکی طرح‌های نیمه تمام را بالای ۸۰درصد اعلام و بیان کرد:  بهره‌برداری بیش از یک‌هزار واحد و طرح‌ صنعتی نیمه تمام موجود نوید جهش تولید در کشور را می‌دهد.

پرنیان کمک به تسهیل صادرات و کاهش بروکراسی اداری را از دیگر موارد کمک به تحقق شعار سال دانست و گفت: کمیته تولید در شهرک‌های صنعتی استان تهران شکل گرفته که هم مشکلات صنعتگران در آن رصد و به مراجع مختلف، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارسال و پیگیری می‌شود و هم خودمان در قالب جهش تولید که بتوانیم قفل این مشکلات را رفع کنیم قدم برمی‌داریم تا نتیجه همه آن در زندگی مردم احساس شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اشتغال، تولید ثروت، افتتاح واحدهای جدید و افزایش صادرات و تولیداتی که واردات انجام می‌شد همه تولیدات در داخل انجام شود تا جهش تولید واقعی در صنعت و تولید کشور اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول